• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141572
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/R6GlV
+
-

دانشگاه‌ها فعلا غیرحضوری است

وزیر علوم روز گذشته در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها گفت که شیوه حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها فعلا تلفیقی است. زلفی گل گفت:« دانشجویان کارشناسی ارشد که به مرحله پایان نامه رسیده‌اند و امکانات خوابگاهی و کارگاهی دارند در دانشگاه حضور خواهند داشت. علاوه بر این، دانشجویان کارشناسی و ورودی‌های کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت آموزشی دارند فعلاً در فضای مجازی تحصیل می‌کنند و مابقی جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.»
 وزیر علوم درخصوص واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: با ورود واکسن در کشور شرایطی ایجاد شده که واکسیناسیون برای بیشتر اعضای هیأت علمی با سرعت در حال انجام است و امیدواریم برای تزریق دوز دوم دانشجویان به شکل حضوری در خدمتشان باشیم.
 او با بیان اینکه دانشگاه با حضور دانشجو معنا و مفهوم پیدا می‌کند، گفت: در این راستا مسئولان سعی بر فراهم کردن شرایط کنند که امکانات لازم برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری که به‌صورت آموزشی هستند، در اختیار قرار گیرد. وزیر علوم در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:«تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها رو به افزایش است زیرا جمعیت دانشجویی رو به کاهش است و حدود 3 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دانشجو خواهیم داشت.» زلفی گل درباره مصوبات کنکور گفت:« شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی دارد که باید اجرایی شود. ما با کار کارشناسان و همکاران کمیسیون آموزش مجلس سعی بر پیگیری ساماندهی آموزش عالی داریم به‌گونه‌ای که مشکلی برای رشد تحصیلی در مناطق محروم ایجاد نشود. درخصوص کنکور 2 قانون داریم که یک مورد را مجلس و یک مورد را شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده است. ما با برنامه‌ریزی و براساس قوانین موجود، سعی داریم این قانون را اجرایی کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید