• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141557
+
-

غیرت، شگفتی و پول

معرفی پنجمین حریف تیم ملی در جام جهانی فوتسال


پیشرفت؛ اگر قرار باشد فوتسال ‌قزاقستان را تنها با یک کلمه توصیف کنیم، این بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. آنها که زمانی‌ حتی به جام جهانی هم نمی‌رسیدند و اگر هم می‌رسیدند در همان دور گروهی حذف می‌شدند، در دوره قبلی توانسته‌اند تا یک‌هشتم نهایی بالا بروند و حالا در این دوره، یکی از 8تیم برتر فوتسال دنیا هستند. قزاقستان اگر فردا روبه‌روی ایران شکست هم بخورد، باز بهترین نتیجه‌اش در تاریخ جام‌های جهانی را به‌دست آورده است. آنها در هر دوره حضورشان در جام جهانی، نسبت به دوره قبلی بهتر شده‌اند و این اواخر در جام ملت‌های فوتسال اروپا هم خودی نشان داده‌اند.
 2 نیمه‌نهایی متوالی در جام ملت‌های اروپا و یک‌بار ایستادن روی سکوی سوم، نشان می‌دهد که قزاقستان را باید در قامت یک شگفتی‌ساز در دنیای فوتسال جدی گرفت؛ تیمی که البته این موفقیت را مرهون چندین سال تلاش مستمر بوده است. فوتسال در این کشور در درجه اول در رده باشگاهی تقویت شد. آنها با تزریق سرمایه، ستاره‌های زیادی را از کشورهای مختلف جذب کردند. نام باشگاه غیرت قزاقستان، حتما به گوش‌‌تان خورده است؛ چرا‌که چند فوتسالیست ایرانی برای این تیم بازی کرده‌اند. قزاق‌ها با یک مربی برزیلی و البته مهره‌هایی مثل داگلاس جونیور و تاینان داسیلوا، تیم بسیار خطرناکی به‌نظر می‌رسند؛ تیمی با یک دفاع منسجم که در 4مسابقه این تورنمنت، فقط 2گل دریافت کرده و به‌سادگی تسلیم هیچ رقیبی نمی‌شود.
ایران با فشار بسیار بیشتری نسبت به قزاقستان، مرحله قبلی رقابت‌ها را پشت سر گذاشته است. قزاق‌ها به‌راحتی تایلند را شکست دادند و هیچ دغدغه‌ای برای این مسابقه نداشتند. تیم ملی ایران اما یک جدال بسیار نزدیک را روبه‌روی ازبکستان سپری کرد. گروه ساده‌تر و فشار کمتر دور حذفی، قزاقستان را قبل از جدال امروز در فرم مطلوب‌تری به لحاظ بدنی قرار می‌دهد اما تجربه بیشتر ستاره‌های تیم ملی، می‌تواند برگ برنده ایران در این مسابقه باشد. قزاقستان فردا برای نخستین‌بار در یک‌چهارم نهایی جام‌ملت‌ها به میدان می‌رود اما بازی در این مرحله، تجربه‌ای کاملا آشنا برای فوتسال ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید