• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141550
+
-

پشت‌خط زن/ چرا حذف شدیم؟

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

تیم والیبال زیر 21سال ایران نه‌تنها از عنوان قهرمانی دوره قبل خود در مسابقات قهرمانی جهان دفاع نکرد، بلکه با حذف زودهنگام و پذیرش 2 شکست پیاپی از دور رقابت‌ها کنار رفت؛ چرا؟ چون پاسورهای این‌ تیم در حد 3‌آبشارزن بین‌المللی مهدی جلوه، امیرحسین توخته و بردیا سعادت نبودند. باختیم چون قدرتی‌زن‌های این تیم قد و قواره داشتند اما از مهارت‌های تکنیکی خالی بودند و مهم‌تر از همه اینکه تیم به لحاظ ساختار تدافعی هارمونی و هماهنگی لازم بین روی تور و داخل زمین را نداشت. حیف که شکست بدی جلوی چشمان ولاسکو، مربی سابق خودمان خوردیم، آن هم از تیمی که ستاره نداشت ولی تیم بود.

 عدو سبب شود سبب خیر
بردیا سعادت، پدیده والیبال ایران مجبور شد به حکم رئیس فدراسیون، تیم باشگاهی‌اش، ویکستورم کره را ترک کند. محمدرضا داورزنی گفته بود با برانکارد هم شده باید بردیا به کالیاری ایتالیا برود و برای تیم جوانان بازی کند. سعادت که دچار گرفتگی عضله شکمی هم بود، خیلی نتوانست به تیم کمک کند اما در قبال بدجنسی مربی ویکستورم که قرارداد بردیا را فسخ کرده، قرار است اتفاقات خوبی برای او بیفتد. باشگاه مودنای ایتالیا دوباره بردیا را می‌خواهد و البته او از تیم کن فرانسه، رزبین لهستان و لاتینای ایتالیا هم پیشنهادهای نان و آبداری دارد. از قدیم‌ گفته‌اند بازیکن خوب بدون مشتری نمی‌ماند.

محمودی جای داورزنی را می‌گیرد؟
هشدار وزیر جدید ورزش مبنی بر اینکه به احترام قانون و دستور صریح ‌رئیس‌جمهوری هیچ بازنشسته‌ای نباید به‌کار گرفته شود، اهالی دلسرد شده و مایوس والیبال را به تکاپو انداخته است. این هشدار شاید صندلی ریاست فدراسیون والیبال را از داورزنی بگیرد. گفته می‌شود بهنام ‌محمودی، بازیکن اسبق تیم ‌ملی و نامزدی که در انتخابات از داورزنی شکست خورد، رایزنی‌هایی را برای گرفتن کرسی ریاست فدراسیون آغاز کرده است. گفته می‌شود با تغییر اساسنامه انتخابات فدراسیون‌ها، تا 2‌ماه آینده شاهد تغییراتی اساسی در این زمینه خواهیم بود؛ باید دید و تعریف کرد.








 

این خبر را به اشتراک بگذارید