• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
یکشنبه 4 مهر 1400
کد مطلب : 141539
+
-

انتظار 7ساله برای ساخت بیمارستان رازی کوهدشت

شهروندان کوهدشت بیشتر نیازهای درمانی خود را از شهرهای اطراف تأمین می‌کنند

سلامت
انتظار 7ساله برای ساخت بیمارستان رازی کوهدشت

ستاره حجتی- خبرنگار

۲۸سال قبل در چهارمین شهرستان بزرگ لرستان یعنی کوهدشت با جمعیت ۱۶۶هزار نفر، بیمارستانی ۱۲۰تختخوابی با نام بیمارستان امام خمینی (ره) ساخته شد. توسعه شهرستان و افزایش جمعیت و تشدید نیازهای بهداشتی، تشخیصی و درمانی، مسئولان را پس از دودهه در سال ۱۳۹۳ مجاب کرد طرح بیمارستان دوم کوهدشت را با عنوان بیمارستان ۲۵۰تختخوابی رازی تصویب کنند؛ طرحی که به رقم وعده مسئولان برای ساخت در اسرع وقت پس از 7سال فقط ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هزینه‌های اضافی
مرتضی بیرانی، یکی از شهروندان کوهدشتی درباره این بیمارستان می‌گوید: بیمارستان امام خمینی (ره) مجهز و جوابگوی همه نیازهای شهرستان نیست. بیشتر اهالی کوهدشت برای دریافت خدمات درمانی ناچار می‌شوند به خرم‌آباد بروند و راه طولانی و هزینه اقامت هم به هزینه‌های درمانی اضافه می‌شود. زهرا عباسپور، یکی دیگر از شهروندان کوهدشت نیز درباره مشکلات درمانی در شهر می‌گوید: مادر من مبتلا به ‌ام‌اس است و هر ‌ماه باید دارویی در بیمارستان و زیرنظر پزشک تزریق کند، اما همیشه برای پیدا کردن تخت خالی در بیمارستان مشکل داریم. در دوره کرونا متأسفانه مادرم را با شرایط حرکتی دشوار تا خرم‌آباد می‌بردیم. از سال‌ها پیش قرار است بیمارستان دومی ساخته شود، اما این اتفاق هنوز
نیفتاده است.

اعتبار 150میلیاردی
نماینده شهروندان کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تعلل در تکمیل این طرح را کوتاهی مسئولان در قبال مردم این منطقه می‌داند و به همشهری می‌گوید: از زمان تصویب این طرح‌ها مدت زیادی گذشته است. متأسفانه طرح بیمارستان رازی کوهدشت ردیف ملی نداشته ولی با تلاش‌های انجام شده امسال ۳۵میلیارد تومان برای این بیمارستان درنظر گرفته شده است. ۱۰۰میلیاردتومان نیز از ماده۵۶ به این بیمارستان اختصاص یافت و همچنین ۵۰میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت به این بیمارستان تخصیص داده شده است. بنابراین دیگر توجیه نبود اعتبار هم برای توقف و روند آهسته بیمارستان وجود ندارد. محمدرضا مبلغی با بیان اینکه در مجموع برای امسال و فاز دوم بیمارستان رازی، دانشگاه علوم پزشکی قول داده بود تا مهر امسال مناقصه برگزار کند، می‌افزاید: ۱۵۰میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان رازی اعتبار درنظر گرفته شده است و امیدواریم طی 6ماه دوم سال شاهد اتفاقات مثبتی در تکمیل این طرح باشیم.

   ***
این گفته‌ها در حالی است که سال۹۴ استاندار وقت لرستان اعلام کرده بود که بیمارستان دوم کوهدشت در زمره طرح‌های شناسنامه‌دار و ملی با اعتبار بیش از ۱۲۰۰میلیارد ریال قرار گرفته که تا سال95 نیز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود؛ اتفاقی که تا 2سال بعد رخ نداد.
بهمن‌۱۳۹۶ استاندار فعلی لرستان کلنگ ساخت بیمارستان ۲۵۰تختخوابی رازی را در زمینی به‌ مساحت ۱۲۰هکتار در غرب میدان امام حسین(ع) کوهدشت و با اعتبار اعلام شده بیش از ۶۰میلیارد تومان به‌ زمین زد، اما این طرح از آن زمان نیز همچنان معطل اجرا و تکمیل است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید