• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141441
+
-

نکته بازی/ اصلا می‌توانید VAR بخرید


فدراسیون فوتبال برای میزبانی از کره‌جنوبی در ورزشگاه آزادی، ناچار شده به هر شکل ممکن تجهیزات مربوط به کمک‌داور ویدئویی را فراهم کند. گفته می‌شود با رایزنی‌های صورت‌گرفته در این زمینه، VAR مورد استفاده در بازی با کره، اجاره‌ای خواهد بود. البته جای نگرانی نیست، چرا که به‌نظر می‌رسد با احکام جدید کمیته انضباطی و اخلاق، قشنگ اجاره این تجهیزات جور شده است! تا جایی که به افراد دانه درشت مربوط می‌شود، در احکام جدید محمدحسین کنعانی‌زادگان 200‌میلیون، فرهاد مجیدی 50‌میلیون و فرشید اسماعیلی 5‌میلیون تومان جریمه شده‌اند. حالا کاری به بقیه محکومان و مبلغ جریمه آنها نداریم، اما به‌نظر می‌رسد همین مقدار هم برای اجاره VAR کافی است. اصلا با صدور چند حکم دیگر، شاید بشود این تجهیزات را به‌طور قطعی خریداری کرد!

دوران اوج؟

محسن ربیع‌خواه بعد از قرار گرفتن در لیست مازاد پرسپولیس، راهی آلومینیوم اراک شد، اما به‌خاطر مصدومیت سنگینش فرصت چندانی برای بازی در این تیم پیدا نکرد. ربیع‌خواه حالا برای شروع فصل جدید به پدیده مشهد پیوسته و گفته: «باید به روزهای خوبم در پرسپولیس برگردم.» ما هم امیدواریم آقا محسن همیشه سلامت باشد، با این حال هر چقدر فکر می‌کنیم دوران اوج مورد نظر را به یاد نمی‌آوریم. خب البته ربیع‌خواه زحمت زیادی برای پرسپولیس کشید، اما شاید اگر به جای برانکو هر مربی دیگری بود، هافبک دفاعی بهتری را برای تکمیل آن نسل طلایی در پرسپولیس برمی‌گزید. برانکو چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس همیشه از این انتخاب‌های عجیب داشته و در مورد ربیع‌خواه هم به‌نظر می‌رسد فاکتور زحمتکش بودن او، برای پروفسور مهم‌ترین نکته بود.

واقعا ارزشش را داشت؟

با تأیید حکم کمیته انضباطی در استیناف، محمود فکری به‌دلیل فسخ یکطرفه قراردادش با باشگاه نساجی باید 2 میلیارد تومان جریمه به باشگاه قائم‌شهری بدهد. آدم با شنیدن این خبر یاد نخستین مصاحبه‌های فکری می‌افتد؛ وقتی بدنش داغ بود و می‌گفت: «خانه‌ام را می‌فروشم تا به استقلال بیایم.» حالا باید دید محمود خان 2 میلیارد را از کدام محل تامین می‌کند. به‌طور کلی اما باید از او پرسید آیا حضور نصفه و نیمه و پرحاشیه‌اش در استقلال، ارزش این همه دردسر و هزینه را داشت؟ الان از رهگذر آن انتقال چه چیزی برای فکری مانده؟ وجاهت فنی و تخصصی‌اش بیشتر شده؟ موقعیت شغلی‌اش بهبود یافته؟ محبوبیت و مقبولیتش افزایش پیدا کرده؟ فقط کلی توهین شنیده و به قول خودش شاهد خیانت عده‌ای درون تیم بوده است. همین!

این خبر را به اشتراک بگذارید