• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141432
+
-

فینال تکراری

بعدازظهر امروز چلسی و منچسترسیتی دیداری انتقامی دارند

فینال تکراری

ساعت15 امروز فینال لیگ قهرمانان اروپا تکرار می‌شود. آن مسابقه را چلسی یک بر صفر از منچسترسیتی برد و حالا وقت انتقام گواردیولا از توماس توخل است. توخل هر 3بازی آخرش را از پپ برده. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید که خودش استاد بازی تدافعی است، درباره این چلسی می‌گوید: «وقتی مقابل چلسی بازی می‌کنید، به باخت فکر می‌کنید. آنها پیروز می‌شوند و دروازه خود را بسته نگه می‌دارند. هیچ‌‌کس مایل نیست در برابر آنها بازی کند.» عملکرد دفاع چلسی زیرنظر توماس توخل، 38بازی، 24کلین شیت و 19گل خورده بوده است.

    دروازه‌بان‌های 2تیم یعنی مندی و ادرسون با 19کلین‌شیت بهترین عملکرد را در بسته نگه‌داشتن دروازه‌شان در سال2021 داشته‌اند. مقایسه کنید با کورتوا که 15بار و نویر و آلیسون که 13‌کلین‌شیت داشته‌اند.
   حتی کپای پراشتباه هم زیرنظر سرمربی آلمانی پیشرفت کرده. او در صعود تیمش به دور بعدی جام اتحادیه در ضربات پنالتی مقابل استون‌ویلا درخشید و تعداد پنالتی‌های مهار‌کرده‌اش را برای چلسی به عدد 7 رساند که یکی از رکورد پتر چک افسانه‌ای بیشتر است. کپا از زمان ورود توماس توخل تنها 2‌گل دریافت کرده و البته زیاد هم به بازی گرفته نشده. او در این بازی‌ها 26مهار موفق داشته که 4‌تای آن موقعیت تک‌به‌تک بوده. او در 170بازی 41کلین‌شیت داشته که بیشتر آنها در بیلبائو بوده است.
   جک گریلیش با دادن 16پاس کلیدی رکورددار بیشترین پاس کلیدی در این فصل لیگ برتر است. این در حالی است که کوین دی‌بروین به‌عنوان سلطان پاس‌گل و خلق موقعیت هنوز در این فصل موفق به خلق گل یا گلزنی نشده. او در کنار ستارگانی مثل مسی، سانچو، هری کین (کین در جام اتحادیه برای تاتنهام گل زد)، کومان، کوتینیو، حکیم زیاش و گریزمان بازیکنان سرشناسی هستند که در این فصل هنوز نه گلی زده‌اند و نه پاس‌گلی داده‌اند.
   لاپورت و جان استونز به‌دلیل مصدومیت، 2هفته در دسترس نخواهند بود و‌ در 3دیدار حساس آینده منچسترسیتی مقابل چلسی، پی‌اس‌جی و لیورپول غایب هستند.
   در بازی‌های رودررو بین 2تیم آمار به سود چلسی است؛ با 71برد در برابر 59باخت و 39تساوی.
   در سال2008 در همین روزها (پنجشنبه) شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان مالکیت منچسترسیتی را به‌عهده گرفت و با صرف هزینه‌های هنگفت و بدون رعایت فیرپلی مالی این تیم را به تیمی رقابتی و مدعی قهرمانی تبدیل کرد.
   این بازی از یک منظر دیگر هم قابل‌ بررسی است و آن تعداد زیاد بازیکنان رنگین‌پوست نزد 2تیم، مخصوصا در چلسی است. لوکاکو که به‌تازگی به لیگ برتر برگشته، نسبت به نژادپرستی واکنش نشان داده و از یوفا انتقاد کرده: «شما سوپرلیگ را در یک روز جمع کردید، اما قادر به مقابله با نژادپرستی نیستید! به‌نظرم باید کاپیتان‌ها همراه با ۴-۵ بازیکن از هر تیم جمع شوند و با رؤسای لیگ‌ برتر، فیفا و حتی اینستاگرام برای حل‌کردن این موضوع چاره‌ای بیندیشند. فوتبال پدیده‌ای اجتماعی برای لذت‌بردن همه افراد جامعه‌ است و نمی‌توانیم از این لذت به‌دلیل وجود برخی افراد بی‌سواد بی‌بهره شویم.»
   من‌سیتی در دور بعدی جام اتحادیه که در 4‌دوره از 5دوره اخیر‌ آن را فتح کرده، باید با وستهم روبه‌رو شود که منچستریونایتد را از دور رقابت‌ها کنار زد و چلسی هم از ساوتهمپتون پذیرایی می‌کند. سیتی از‌بس در این چند سال جام اتحادیه برده، فیل فودن اسم سگ جدیدش را گذاشته Carabao که نام جدید جام اتحادیه است. مرحله بعدی جام اتحادیه در تاریخ 26 و 27اکتبر (4و 5 آبان) برگزار خواهد شد.

فوتبالی‌ترین شنبه مهرماه
امروز و امشب کلی مسابقه فوتبال سرمان ریخته که می‌توانیم از تماشای آنها لذت ببریم. از ساعت15با دیدار چلسی- منچسترسیتی و منچستریونایتد- استون‌ویلا مسابقه‌های شنبه فوتبالی سوم مهر آغاز می‌شود و نیم ساعت دیرتر در لالیگا، اتلتیکو که بردهای ناپلئونی به‌دست می‌آورد، در زمین آلاوس به میدان می‌رود. پاری‌سن‌ژرمن ساعت22:30 و همزمان با دیدار حساس رئال مادرید و ویارئال از مون‌پلیه میزبانی می‌کند. ساعت20 در بوندس‌لیگا دیدار مونشن‌گلادباخ و دورتموند برگزار می‌شود و لیورپول هم در همین ساعت در زمین برنتفورد به میدان می‌رود، تیمی که سامان قدوس را در اختیار دارد. ساعت19:30 در سری‌آ اینتر و آتالانتا به مصاف هم می‌روند و ساعت22:15 جنوا با هلاس ورونا روبه‌رو می‌شود. چرا به این بازی کم‌اهمیت اشاره شد؟ چون به‌تازگی 9/99درصد سهام باشگاه قدیمی و ریشه‌دار جنوا به یک شرکت آمریکایی به‌نام 777پارتنرز مایامی با قیمت 150میلیون یورو واگذار شده است. تا پیش از این انریکو پرتزیوسی مالک این باشگاه بود. مالکیت باشگاه‌های میلان (الیوت)، آاس‌رم (فردکین گروپ)، ونتزیا (وی‌اف‌سی نیوکو)، فیورنتینا (روکو کومیسو)، پارما (گروه کراوس)، اسپتزیا (رابرت پلاتک)، کومو (سنت اینترتینمنت) و کامپوباسو (نورث سیکس گروپ) در دسته‌های مختلف فوتبال ایتالیا در اختیار آمریکایی‌هاست. البته این تمام ماجرا نیست. در حال‌حاضر جویی ساپوتوی کانادایی مالک باشگاه بولونیا و گروه چینی سانینگ صاحب باشگاه اینتر هستند و پادووا صاحب فرانسوی دارد با نام ژوزف اوغورلیان و الکساندر کناستر روس هم باشگاه پیزا را خریده است. حالا که صحبت از فوتبال ایتالیاست بدنیست بدانید مورینیو هم در سری‌آ یک رکورد تازه زده است. آقای خاص با پیروزی یک بر صفر مقابل اودینزه به رکورد شکست ناپذیری در 41بازی خانگی پیاپی در سری آ رسید و با رکورد ماسیمیلیانو آلگری با یوونتوس بین سپتامبر 2015 تا سپتامبر2017 برابر شد. ناپولی اسپالتی هم با پیروزی 4 بر صفر مقابل سمپدوریا به رکورد صددرصد پیروزی در 5بازی این فصل رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید