• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 3 مهر 1400
کد مطلب : 141426
+
-

گل‌زن / کم‌کاری AFC

الهام محمودی- روزنامه‌نگار

دور مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا که از سال2017 برگزار نشده بود، از ۲۹شهریور آغاز شده و در حال برگزاری است. با توجه به تأکید فیفا برای بهبود وضعیت فوتبال زنان، انتظار می‌رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا در نحوه پوشش بازی‌ها تغییراتی اساسی ایجاد کند. پوشش رسانه‌ای مهم‌ترین فاکتور در پیشرفت فوتبال زنان است، اما AFC برای پخش زنده بازی‌ها هیچ اقدام مثبتی انجام نداد. نه‌تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای آسیایی موضوع پخش فوتبال زنان در اولویت پخش‌های تلویزیونی نیست و AFC نیز در این مورد با آنها همدست شده است.

مدافع پیشگو
گلنوش خسروی، مدافع تیم ملی فوتبال زنان ایران در بازی با بنگلادش یک گل با ضربه سر به ثمر رساند. او در پایان بازی با انتشار تصویری در استوری اینستاگرامش نشان داد که نحوه به‌ثمر رساندن گل خود در این بازی را از ساعت‌ها قبل پیش‌بینی کرده و آن را روی کاغذ نوشته بود. طبق این نوشته، او پیش‌بینی کرده بود: «من از روی ضربه کرنر با ضربه سر گل می‌زنم و شادی‌ام را به خدا تقدیم می‌کنم و بعد به سمت خانم ایراندوست می‌‌آیم.» باید به مریم ایراندوست برای داشتن شاگردانی که دستی در پیشگویی هم دارند، تبریک گفت!

رونمایی مجازی از تیم
باشگاه پیکان تهران این فصل با خرید امتیاز رهیاب، در فوتسال زنان تیم‌داری می‌کند و سرمربیگری این تیم به نیلوفر اردلان سپرده شده است. در فاصله کمتر از یک‌ماه مانده به آغاز مسابقات هنوز خبری از نقل و انتقالات بازیکنان نیست و تیم‌ها هیچ خبری از خریدهایشان منتشر نکرده‌اند، اما سرمربی پیکان در یک حرکت غافلگیرکننده با انتشار عکسی از اعضای تیمش رونمایی کرد. نیلوفر اردلان زیر این عکس دسته‌جمعی نوشت: «تیم من» و به این صورت از چهره تیمش پرده‌برداری کرد و مشخص شد که این فصل چه بازیکنانی به این تیم اضافه‌ یا از این تیم جدا شده‌اند. با این حرکت اردلان، از مسیرهای جدیدی در بخش رسانه‌ای رونمایی شد که باید الگوی سایر باشگاه‌ها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید