• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 30 شهریور 1400
کد مطلب : 141090
+
-

دیگه چه خبر؟/ بازگرداندن روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ زائر از مرز مهران

دبیر ستاد مرکزی اربعین از بازگرداندن روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ زائر از مرز مهران خبر داد و گفت: مرزها کاملا بسته است و کسی به مرز مراجعه نکند.  احمد محمدی‌فر تأکید کرد: هیچ موکبی هم‌اکنون در مرز مهران مستقر نیست و صرفا در زمان بازگشت زائران ابلاغ شده است که یک‌سری تمهیداتی را صرفا در مرز مهران پیش‌بینی کنند. او ادامه داد: تاکنون برای بیش از ۵۰‌هزار نفر ویزا صادر شده است و تعدادی از زائران نیز اعزام شده‌اند.

   خط ۱۵۷۰؛ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به راه‌اندازی «خط ملی نماد» گفت: خط چهار‌رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان است که یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان به شمار می‌رود که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می‌کند. مسعود شکوهی تصریح کرد: هر دانش‌آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده، ضروری است تا برای رفع مشکل‌اش به مراکز مشاوره مراجعه کند. او افزود: امسال بیش از ۷۵۰مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره‌‌گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی، به‌صورت رایگان‌ برای دانش‌آموزان، خواهند پرداخت. مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: «دسترسی آسان به مراکز مشاوره»، «یکپارچه‌سازی‌ خدمات مشاوره» و «به‌روزآوری روش‌های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت‌های روانی-اجتماعی دانش‌آموزان» از اهداف این طرح است. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تأکید بر اینکه با ارائه‌ خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم کرد، بیان کرد: خط چهار‌رقمی ۱۵۷۰، از ساعت 8صبح تا 8شب، آماده ارائه خدمات به دانش‌‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان است.

   حمایت بهزیستی از خانواده‌های دارای چندقلو
معاون اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه هم‌اکنون این سازمان بیش از ۱۶‌هزار خانواده دارای فرزند چندقلو را تحت پوشش قرار داده است، گفت: تمامی خانواده‌هایی که دارای فرزند سه‌قلو به بالا هستند، بلافاصله تحت پوشش سازمان قرار می‌گیرند و از مستمری ماهانه که هم‌اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، برخوردار می‌شوند و علاوه بر آن، از سایر خدمات سازمان شامل کمک‌های بلاعوض یا وام‌های کم‌بهره ‌برای اشتغال بهره‌مند می‌شوند. مسعودی‌فرید افزود: همچنین حدود ۱۱‌هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دو‌قلو که در 3‌دهک پایین درآمدی قرار دارند نیز از مستمری ماهانه بهره‌مند هستند که هم‌اکنون ماهانه حداقل ۹۰۰‌هزار تومان دریافت می‌کنند و مانند خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو به بالا از سایر مزایا و خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند. همچنین اگر آنها دانش‌آموزی دارند می‌توانند از حمایت‌ها و خدمات بهزیستی برای پوشش دانش‌آموزان نیز بهره‌مند شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید