• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140671
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWpE0
+
-

کوتاه از حادثه/ معمای قتل طلافروش سردشتی


صدای آژیری که از مغازه طلافروشی در شهرستان سردشت به گوش می‌رسید از یک حادثه هولناک حکایت داشت. حادثه‌ای که قربانی آن مرد طلافروش بود.
به گزارش همشهری شامگاه سه‌شنبه رهگذرانی که از چهارراه پست شهرستان سردشت در آذربایجان‌غربی می‌گذشتند، صدای آژیری را شنیدند که لحظاتی خیابان را پر کرد و پس از آن خاموش شد. صدا از طلافروشی شایان در همان حوالی به گوش می‌رسید. همسایه‌های کنجکاو وقتی خود را به مغازه رساندند با پیکر غرق خون صاحب مغازه روبه‌رو شدند. او بر اثر اصابت گلوله‌ای که به پیشانی‌اش برخورد کرده بود روی زمین افتاده و جانش را از دست داده بود.
به‌دنبال این حادثه، ماجرا به پلیس گزارش شد. دقایقی بعد تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی در محل حاضر شدند.
سرهنگ موسی بهاری، فرمانده انتظامی سردشت گفت: با حضور مأموران مشخص شد که طلافروش توسط سارقان از ناحیه سر با استفاده از اسلحه کمری مورد هدف قرار گرفته و در داخل مغازه به قتل رسیده است.
وی ادامه داد: مأموران پلیس امنیت عمومی با اشراف اطلاعاتی و با انجام اقدامات فنی پلیسی در نهایت موفق شدند شماره پلاک خودروی قاتلان را توسط دوربین‌های مداربسته شناسایی کنند و تلاش برای دستگیری این افراد و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.
سرهنگ بهاری اضافه کرد: براساس تحقیقات به عمل آمده هیچ سرقتی در این حادثه انجام نگرفته است.
براساس این گزارش تحقیقات پلیس برای دستگیری عاملان جنایت در حالی ادامه دارد که هنوز مشخص نیست آنها به قصد کشتن صاحب طلافروشی وارد مغازه شده‌اند یا اینکه پس از به صدا درآمدن آژیر خطر طلافروشی اقدام به قتل مرد طلافروش کرده و بدون انجام سرقت، متواری شده‌اند.

 نقشه سرقت  از طلافروشی از پشت بام
سارقی که قصد داشت با حفر سوراخی در پشت بام یک مغازه طلافروشی در همدان به آنجا دستبرد بزند، دستگیر شد.
به گزارش همشهری، چند روز پیش صاحب مغازه طلافروشی در یکی از محله‌های همدان وقتی به مغازه‌اش رفت با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شد. بخش‌هایی از سقف مغازه ریزش کرده و خاک زیادی کف مغازه را پوشانده بود.
صاحب طلافروشی هنوز نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده است و برای همین خودش را به پشت بام رساند و آنجا بود که حقیقت روشن شد. فردی شب هنگام قصد داشته با سوراخ کردن پشت بام طلافروشی خود را به داخل مغازه رسانده و دست به سرقت بزند، اما ظاهرا به‌دلیل استحکام سقف، موفق به سوارخ کردن آن نشده بود.
با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند. هر چند این سرقت نافرجام مانده بود اما تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.
سرهنگ علی اسدبیگی، رئیس پلیس آگاهی استان همدان گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که سارق با شیوه و شگرد خاصی قصد ورود به مغازه را داشته که با بررسی‌های اطلاعاتی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته، مأموران موفق شدند این فرد را شناسایی کنند.
وی ادامه داد: او یک مجرم سابقه دار و حرفه‌ای بود که سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش به چشم می‌خورد و بررسی‌ها نشان می‌داد که در یکی از شهرهای اطراف همدان سکونت دارد. بنابراین وی زیرنظر گرفته شد تا اینکه وقتی وارد همدان شده بود، در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
متهم در بازجویی‌ها به اقدام برای سرقت از طلافروشی در شهر همدان اعتراف کرد و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید