• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 25 شهریور 1400
کد مطلب : 140669
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYnBY
+
-

2روز تلاش برای نجات خلبان پاراگلایدر سقوط کرده در جنگل‌های سوادکوه

2روز تلاش برای نجات خلبان پاراگلایدر سقوط کرده در جنگل‌های سوادکوه

پاراگلایدرسوار جوان که هنگام پرواز بر فراز سوادکوه مفقود شده بود، پس از 2روز جست‌وجو درحالی‌که به‌دلیل سقوط مصدوم شده بود، توسط امدادگران هلال‌احمر نجات یافت.
به گزارش همشهری، این ورزشکار عصر روز دوشنبه دقایقی پس از پرواز در آسمان سوادکوه در جنگل‌های این شهرستان ناپدید شد و تلاش‌ها برای یافتن او و اطلاع از سرنوشتش به جایی نرسید. با وجود این از همان دقایق اولیه، حادثه به هلال‌احمر گزارش و تلاش‌های تخصصی برای یافتن او آغاز شد.
غلامعلی فخاری، مدیرعامل هلال‌احمر استان مازندران در این‌باره به همشهری گفت: از عصر دوشنبه به‌دنبال اعلام خبر سقوط یک فروند پاراگلایدر در ارتفاعات آلاشت منطقه لفور سوادکوه شمالی، 2تیم به‌صورت زمینی به محل حادثه اعزام شدند و جست‌وجوها تا صبح روز بعد ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد: روز بعد چندین گروه دیگر به تیم جست‌وجو افزوده شد و با کمک امداد هوایی عملیات ادامه پیدا کرد تا اینکه صبح چهارشنبه، پس از 2روز خلبان پاراگلایدر در منطقه گردنه‌سر منطقه لفور سوادکوه پیدا شد. وی درباره شرایط خلبان حادثه دیده گفت: وی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده بود. این ورزشکار 2روز را در جنگل گذرانده بود تا اینکه همکارانم موفق شدند او را پیدا کرده و نجات دهند. فخاری درباره انتقال مصدوم نیز گفت: به‌دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، بالگرد هلال احمر به پرواز درآمد و راهی محل سقوط پاراگلایدر شد و عملیات انتقال فرد مصدوم با موفقیت انجام شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید