• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 24 شهریور 1400
کد مطلب : 140555
+
-

دیگه چه خبر؟/ واکسن دانش‌آموزی در2هفته آینده

هرچقدر که به آغاز سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم، این سؤال در ذهن خانواده‌ها پررنگ‌تر می‌شود که تکلیف فرزندان دانش‌آموز آنها چیست؟ آیا امسال هم باید مجازی آموزش ببینند یا بالاخره سد بازگشایی مدارس می‌شکند و آنها سر کلاس درس حاضر خواهند شد؟ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه دیدار با فرماندهان ارتش که دیروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد از واکسینه شدن دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برنامه ما واکسیناسیون افراد در سن مدرسه یا همان ۶ تا ۱۸ سال است و برای این کار حدود ۱۳ میلیون دوز واکسن نیاز داریم که کارهای مقدماتی آن انجام شده و امیدواریم که در 2 هفته آینده، واکسیناسیون دانش‌آموزان را آغاز کنیم تا بعد از انجام واکسیناسیون، شاهد بازگشایی مدارس نیز باشیم.

  حضور 35درصد از دانش‌آموزان  در کلاس های مجازی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره چرایی انتخاب استراتژی بازگشایی حضوری و تدریجی مدارس به مطالعات مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: مطالعات این مرکز نشان می‌دهد در ایام کرونا و آموزش‌های مجازی تنها ۳۵ درصد دانش‌آموزان حضور کافی و آنلاین در فضای مجازی داشته‌اند. سید جواد حسینی افزود: براساس این مطالعات ۳۳ درصد دانش‌آموزان فقط حضور کمی به‌جای حضور کیفی در آموزش‌های مجازی داشته‌اند و حضور مؤثری برای یادگیری تعمیق یافته نداشته‌اند و ۳۳ درصد دانش‌آموزان نیز کمتر از ۵ ساعت در هفته از شاد استفاده کرده‌اند. او توضیح داد: در مجموع این مطالعه نشان می‌دهد تنها ۲۴ درصد از دانش‌آموزان معتقدند آموزش‌های مجازی کیفیتی مانند آموزش‌های حضوری داشته است، ۴۲ درصد دانش‌آموزان آموزش‌ها را در حد قابل‌قبول ارزیابی کرده‌اند و ۳۳ درصد دانش‌آموزان نیز آموزش‌های مجازی را ضعیف ارزیابی کرده‌اند.براساس نتایج این مطالعه از هر ۴ دانش‌آموز ۳ دانش‌آموز معتقدند آموزش‌های مجازی نتوانسته است کیفیت آموزش‌های حضوری را داشته باشد.

  مهلت ثبت‌نام کتب درسی باز هم تمدید شد
ثبت‌نام و توزیع کتاب‌های درسی دانش‌آموزان امسال مسئله‌ساز شده است. آنطور که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور می‌گوید: تاکنون در دوره ابتدایی نزدیک به 4درصد، دوره اول متوسطه 13درصد، دوره دوم متوسطه 17درصد دانش‌آموز، ثبت سفارش کتب درسی نکرده‌اند که می‌توانند تا 31شهریور به سامانه پادا بروند و برای خرید کتاب‌های خود اقدام کنند.حسن ملکی در این‌باره توضیح داد: خرید کتاب درسی نیازمند ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه پادا و مشخص شدن مدرسه محل تحصیل آنهاست. درصورتی که دانش‌آموزی در این سامانه ثبت نام نکند، موفق به خرید کتاب درسی هم نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید