• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 شهریور 1400
کد مطلب : 140343
+
-

خبر/ واردات 10میلیون دوز واکسن برای دانش‌آموزان

رئیس جمعیت هلال‌احمر از واردات 10میلیون دوز واکسن برای واکسیناسیون دانش‌آموزان 12تا 18ساله خبر داد و گفت:« این محموله به‌زودی وارد کشور می‌شود.»
 کریم همتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: « تا امروز بیش از 30میلیون دوز واکسن تنها از سوی جمعیت هلال‌احمر، وارد کشور شده است، رئیس دولت، معاون اول، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی هم کمک‌های خوبی کردند.»
براساس اعلام او در مجموع تا آبان، 90میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود:« تلاش می‌شود 180میلیون دوز واکسن وارد کشور شود تا جامعه در مقابل این بیماری به‌صورت کامل ایمن شود. قسمتی از این واکسن‌ها نسخه بوستر است و تزریق این واکسن سبب می‌شود تا ایمنی بیشتری در افراد ایجاد شود. وعده وزیر بهداشت هم با این رویه محقق خواهد شد و تا بهمن‌ماه کل کشور واکسینه خواهند شد.»
همتی در ادامه با اشاره به تأییدیه‌های ملی و بین‌المللی واکسن‌های وارداتی به ایران گفت:« تمام واکسن‌های وارد شده به کشور، مجوز سازمان بهداشت جهانی دارند، واکسن‌هایی هم که در داخل تولید می‌شوند، ابتدا مورد تأیید وزارت بهداشت قرار می‌گیرند و پس از آن تزریق صورت می‌گیرد. هلال‌احمر هم به این امر توجه ویژه دارد و واکسن‌هایی که وارد می‌شوند تأییدیه بهداشت جهانی دارند و پس از آن وزارت بهداشت هم آنها را تأیید کرده است. اثربخشی این واکسن‌ها در مقیاس زیاد نیز به اثبات رسیده است.»
 براساس اعلام او، در کشور چین بیش از 500میلیون دوز از همین واکسن تزریق شده و این واکسیناسیون سبب شد تا در این کشور، میزان مرگ‌ومیر به‌شدت کاهش یابد:«هلال‌احمر از سایت پکن واکسن‌ها را وارد می‌کند و همین سایت است که تأییدیه جهانی را گرفته است. واکسن‌ها براساس قیمت نرمال جهانی خریداری می‌شود و هیچ واسطه‌ای در کار نیست. یعنی از کارخانه خرید انجام می‌شود.» همتی به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: «امروز هلال‌احمر به‌صورت مستقل 15مرکز تزریق واکسن راه‌اندازی کرده است و در 149مرکز نیز همکاری صورت می‌گیرد و آمادگی دارد تا تعداد مراکز تزریق واکسن را به 500مرکز برساند. مراکز تزریق واکسن هلال‌احمر مجهز است و فضای مناسبی دارد و نیاز به صرف هزینه برای راه‌اندازی آنها نیست؛ مثلا روز گذشته در مرکز تهرانپارس هلال‌احمر، بین 1200تا 1500واکسن تزریق شد که تداوم این روند، می‌تواند بار سنگینی را از دوش وزارت بهداشت بردارد.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید