• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 18 شهریور 1400
کد مطلب : 140056
+
-

با مردم/ نظارتی بر پایمال‌شدن حقوق کارگران بخش‌خصوصی نیست


متأسفانه بخش‌ها و ارگان‌های خصوصی، حقوق کارگران خود را رعایت نمی‌کنند و اکثر افراد شاغل در این مراکز، فاقد بیمه هستند. درست است که بخش‌های خصوصی به‌طور مستقل درآمدزایی و فعالیت می‌کنند ولی بهتر است قوانین محکم‌تری برای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران این بخش وضع و اجرا شود و نظارت بیشتری از سوی دولت درنظر گرفته شود.
گل‌کار از تهران

   قوانین راهنمایی‌و‌رانندگی جهت قانونمند کردن رانندگان نیست
اگر قوانین راهنمایی‌ورانندگی ایران در جهت قانونمند کردن رانندگان است نباید ارتباطی با افزایش درآمدهای ناشی از جریمه‌ها داشته باشد. از کنار همین درآمدهای ناشی از جریمه‌های رانندگی ظلم بسیاری به مردم می‌شود. ازجمله این موارد همین محدودیت تردد 10شب به بعد است که نه‌تنها نتوانسته جلوی پیشروی کرونا را بگیرد بلکه باعث اتفاقات ناخوشایندی برای مردم شده است؛ مثل زمانی که فردی، بیماری اورژانسی دارد و شبانه مجبور به تردد است. چنین فردی چگونه بیرون برود که جریمه نشود و چگونه اثبات کند که مریض دارد یا مثلا فردی که خودرویش نمره رشت و ساکن کرج است مدام جریمه می‌شود و تا اثبات کند که چنین وضعی داشته میلیون‌ها تومان جریمه می‌شود و این نشان از ناکارآمدی قوانین رانندگی و نیز جرایمی است که اعمال می‌شود.
پورمسعود از رشت

   اراده‌ای برای حفظ خاطره سبز قزوین وجود ندارد
هم‌اکنون نیمی از باغستان قزوین که تا چند‌دهه پیش نزدیک به ۵‌هزار هکتار وسعت داشت نابود شده و نیم باقی‌مانده نیز در معرض نابو‌دی قرار دارد. به‌نظر می‌رسد مسئولان نیز علاقه‌ای به حفظ این باغشهر کهن ندارند و بیشتر به فکر کسب درآمد از طریق شهر‌فروشی و تراکم هستند. از مسئولان جدیدی که به‌زودی به شهرداری خواهند آمد تقاضا داریم حفظ باغات شهر و باغستان کهن قزوین در دستور کارشان باشد.
غیاثی از قزوین

    پلیس به داد مردم شهر جدید پردیس برسد
با افزایش سرقت‌ها و نیز اعصاب ضعیف اغلب مردم که سر کوچک‌ترین مسئله‌ای منجر به درگیری و نزاع می‌شود توقع این است که پلیس 110به داد مردم پردیس برسد. متأسفانه عملکرد پلیس 110شهرستان پردیس بسیار ضعیف است. تا‌کنون چند مورد درگیری رخ داده که پلیس نه‌تنها با تأخیر طولانی وارد عمل شده بلکه در نهایت اقدامی هم انجام نداده است. 
کریمی از تهران

    آب آشامیدنی رباط‌کریم قابل‌نوشیدن نیست
آب آشامیدنی شهرستان رباط‌کریم و شهرک محمدیه و سفیدار بدون دستگاه تصفیه آب قابل‌خوردن نیست و دارای رسوب و شوری خیلی زیادی است، طوری که بر پوشال‌های کولر رسوب نمکی قطور می‌نشیند.
این در حالی است که توان اقتصادی مردم منطقه قوی نیست و همه امکان تهیه دستگاه تصفیه آب ندارند که این موضوع سلامت ساکنان و مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد.
نصیری‌ها از رباط‌کریم

این خبر را به اشتراک بگذارید