• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 14 شهریور 1400
کد مطلب : 139601
+
-

دیگه چه خبر؟/ رشد چهار برابری مستمری‌بگیران بهزیستی

خبر اول اینکه رئیس سازمان بهزیستی کشور به ایلنا گفت که: «‌300هزار نفر خانوار در نوبت دریافت مستمری از سازمان بهزیستی هستند» یعنی سه برابر ورزشگاه آزادی!
وحید قبادی دانا در ادامه توضیح داد: « از سال ۹۷ تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد دو برابر شده است؛ یعنی تعداد مستمری‌بگیران ما ۵۰۰ هزار نفر بود و الان به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.» او سپس درباره آسیب‌های نو پدید صحبت کرده و گفته است: « در کنار آسیب‌های همیشگی مانند حاشیه‌نشینی، اعتیاد، بیکاری، طلاق، از هم گسیختگی خانواده و موضوعات اینچنینی، آسیب‌های ناشی از استفاده از فضای مجازی هم به‌وجود آمده که گریبانگیر بخشی از جامعه شده است. برخی از این آسیب‌ها شیوع و بروز آنها کمتر است اما سیر پیشرونده و شتاب بیشتری دارد، مانند سوء مصرف الکل که نگران‌کننده شده است البته باید آمار دقیق و تحلیل درستی از آسیب‌ها داشته باشیم تا بتوانیم بگوییم که کدام آسیب در حال افزایش است و صرفاً ارائه یکسری آمار خام ممکن است ما را گمراه کند.»

  ۱۴۶ میلیون جلد کتاب درسی چاپ و توزیع می‌شود
سال تحصیلی جدید تا 17روز دیگر آغاز می‌شود و از این‌رو توزیع کتاب‌های درسی هم آرام آرام آغاز شده است. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این‌باره گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۴۶ میلیون کتاب در ۹۹۴ عنوان درسی برای ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سطح کشور تولید شده است. حسن ملکی افزود: تمام تلاش ما این است که توزیع کتاب درسی بین دانش‌آموزان در اقصی نقاط کشور با کمترین قیمت و قبل از شروع سال تحصیلی انجام شود لذا اقدامات متعددی از تامین ارز دولتی گرفته تا خرید کاغذ و تامین مواداولیه در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفت؛ زیرا در غیراینصورت و با چنین تمهیداتی، قیمت‌های کتاب چند برابر می‌شد. رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: به‌خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا ایجاد و قطعی‌های مکرر برق، مشکلات و اختلالاتی در چاپ و صحافی کتاب به‌وجود آمد که خوشبختانه با برنامه‌ریزی دقیق همکاران و کار در 3 شیفت کاری و حتی روزهای تعطیل، کارها انجام شد.

  پیشنهاد برگزاری محدود و یا تعویق راهپیمایی اربعین
حمید سوری، رئیس گروه واکنش سریع کرونا با تأکید بر لزوم تصمیم‌گیری‌های استانی برای مهار بیماری، درباره برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: هم پوشش واکسیناسیون کشور ما و هم عراق با میانگین جهانی فاصله دارد و قطعا به‌عنوان کسی که در حوزه سلامت کار می‌کنم بهتر است امسال مراسم راهپیمایی اربعین را یا بسیار محدود کرده و یا یک سال دیگر به تعویق بیندازیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید