• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139525
+
-

شهردار جدید تهران، کارش را با حضور در معراج شهدای خیابان بهشت، عیادت از مهدی چمران و بازدید از 2مرکز بزرگ واکسیناسیون شهرداری آغاز کرد

راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور

گزارش
راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون کشور

علیرضا زاکانی با صدور حکم وزیر کشور، به‌صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد. به‌گزارش همشهری، او که با رأی اکثریت قاطع اعضای شورای شهر ششم به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شده بود، روز پنجشنبه با حکم احمد وحیدی، وزیر کشور دولت جدید سیدابراهیم رئیسی، رسما اداره پایتخت را به‌دست گرفت. زاکانی در نخستین روز کاری خود، با حضور در منزل مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران از او عیادت کرد. چمران چند روزی می‌شود که به‌علت مشکل فشار خون، به توصیه پزشکان در منزل استراحت می‌کند و به همین‌خاطر، شهردار جدید تهران به همراه چند عضو شورای شهر ازجمله پرویز سروری، جعفر بندی‌شربیانی،  علیرضا نادعلی و همچنین مالک شریعتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به خانه او رفتند و ضمن عیادت، برای او آرزوی سلامتی کردند.

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز واکسیناسیون
صبح روز جمعه علیرضا زاکانی در سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو حاضر شد تا از مراحل تجهیز بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز واکسیناسیون که روز یکشنبه شروع به‌کار خواهدکرد،  بازدید کند. در این سالن قرار است در نهایت روزانه 15هزار نفر واکسینه شوند. شهردار تهران همچنین دیروز به پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران بوستان بعثت رفت؛ جایی که مدتی است به‌عنوان یک‌مرکز بزرگ، واکسیناسیون پرسنل شهرداری طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد.
شهردار تهران در بازدید از مرکز واکسیناسیون بوستان گفتگو با بیان اینکه کرونا موضوعی فرا ملی و فرازمانی است که در یک مدت کوتاه قابل حل نیست، گفت: «باید همه افراد جامعه به‌ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای را که در معرض آسیب بیشتری قرار دارند مورد توجه قرار دهیم. سطح یک ارائه خدمت، پیشگیری و درمان است که واکسیناسیون بخشی از آن به شمار می‌آید. علاوه بر کادر درمان و وزارت بهداشت تلاش‌های زیادی انجام داده و در این مدت افتخارات بزرگی خلق کردند و ما نیازمند پتانسیل جدیدی هستیم. علاوه بر پیشگیری و درمان، بحث فاصله اجتماعی و دقت در فعال بودن شهر در عین صیانت از شهروندان خط دوم تلاشی است که تا امروز مغفول واقع شده است. همچنین خط سوم تلاش که نیاز به اقدام جهادی و جدی دارد ارائه خدمات اجتماعی است.»
زاکانی ضمن تشکر از مدیران فعال شهرداری ادامه داد: «شهرداری تا امروز زحمات و تلاش‌های زیادی انجام داده اما امروز آغاز یک‌سرفصل است که در آن باید شهرداری را به‌عنوان یک‌ رکن رکین و خدمتگزار آحاد مردم تهران ببینیم و همه ظرفیت‌های خود را در خدمت رفع این پاندمی جهانی که در ایران نیز آثار بدی به جا گذاشته و هم‌اکنون روزانه حدود ۶۰۰نفر از هموطنان‌مان را از ما می‌گیرد، قرار دهیم.»

اختصاص پایگاه‌های بیشتر برای واکسیناسیون
شهردار تهران با اعلام این خبر که نقشه راهی برای مقابله با کرونا ترسیم شده، گفت: «این نقشه راه، حاصل جلسات مداوم طی 2 هفته اخیر با استادان دانشگاه و جمعی از متخصصان است و براساس آن شهرداری با یک فعالیت افزایش یافته در خدمت شهروندان خواهد بود. به همین منظور در آینده مردم خبرهای خوبی خواهند شنید که البته ما نه در مقام خبر بلکه در مقام عمل در حوزه بهداشت و درمان، فاصله‌گذاری اجتماعی‌، زیست فعال و پویا و خدمات اجتماعی نهایت تلاشمان را خواهیم کرد.»
او درباره واکسیناسیون کارکنان شهرداری و خانواده آنها بیان کرد: «واکسیناسیون کارکنان شروع شده و بخش زیادی از آنها واکسینه شدند و در مسیر تکمیل واکسیناسیون کارکنان هستیم و گام دوم این است که تمام خانواده‌های پرسنل را واکسینه کنیم چراکه اگر ما ادعای خدمت داریم این کار به‌وسیله پرسنل شهرداری رقم می‌خورد. وظیفه ما صیانت از این کارکنان است.»
زاکانی گفت: «شهرداری ظرفیت‌های بالایی دارد. به‌عنوان مثال هم‌اکنون از۱۱۰سوله بحران در مناطق مختلف تنها بخش کمی از آنها در خدمت همشهریان برای واکسیناسیون قرار دارد و تلاش می‌کنیم که از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. بنابراین آنچه اتفاق می‌افتد قابل مقایسه با شرایط فعلی نخواهد بود. یکی از ویژگی‌هایی که در همین مرکز (مرکز بوستان گفتگو) که تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد، دیده می‌شود این است که پرسنل شهرداری به ظرفیت عظیم مردمی گره خورده و این نیروهای جهادی، متولی خدمت در این عرصه هستند. امیدواریم بتوانیم با ایجاد هماهنگی در ظرفیت‌های‌حاکمیتی و حکومتی و پیوستگی با ظرفیت‌های مردمی عرصه خدمتگزاری را توسعه دهیم.»

تعیین اولویت‌های کاری
شهردار تهران عنوان کرد: «از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و نخستین اولویت، توجه به بحث کروناست و هر یک فوتی یک خاندانی را عزادار می‌کند و این یک ضایعه بزرگ است. اولویت دوم موضوع جدیت در ارائه خدمت است و با راه‌اندازی یک قرارگاه ویژه خدمتگزاری چهره شهر را از آلودگی‌های حوزه پسماند و دیگر آلاینده‌ها که مانع زیست و رفاه مردم می‌شوند، می‌زداییم.» او اضافه کرد: «بخش سوم ناظر به معضلات اجتماعی است. در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کودکان کار و معتادان متجاهر و سایر عناصر جنبه‌های غیرقابل تحمل در شهر ایجاد می‌کنند و یک تأثیر منفی بر روح و روان مردم خواهد گذاشت. در نهایت نیز تأکید بر بالا بردن وظایف ذاتی خودمان برای بالا بردن ارائه خدمت دغدغه‌ای مهم است تا مردم رفاه و آسایش را در شهری که به روح و کالبد شهر توجه دارد، احساس کنند.» زاکانی در بازدید از مرکز واکسیناسیون بعثت نیز گفت: «در شهرداری تصمیم گرفتیم تا قرارگاه کرونا راه‌اندازی شود و با هم‌افزایی ظرفیت‌های مختلف در روزهای آینده در تمام سطوح خدمت شایسته‌ای برای مردم فراهم می‌کنیم.»

ظرفیت‌های بالای واکسیناسیون در بعثت و گفتگو
 امکانات شهرداری برای واکسیناسیون در برابر کرونا از طریق یک ‌پروسه‌ رایزنی با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، فراهم شده است. بر همین اساس، علاوه بر مرکز ساختمان شماره۲ شورای شهر تهران، در حوزه جنوب شهر در پارک بعثت، روبه‌روی ترمینال جنوب و سوله مدیریت بحران، واکسیناسیون در ۲۰غرفه صورت می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که در این سوله روزانه بیش از ۲۵۰۰نفر واکسینه می‌شوند. در بوستان گفتگو نیز ۴۰‌ایستگاه تزریق واکسن کرونا فراهم شده که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. نکته جالب اینجاست که این مرکز در شیفت بعدازظهر هم کار می‌کند. به‌گفته علیرضا زاکانی، شهردار پایتخت اگر واکسن به میزان کافی تامین شود، امکان تزریق 15هزار دوز واکسن در سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو وجود دارد و به همین‌خاطر یک‌فرصت و ظرفیت ویژه برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون به‌حساب می‌آید.
این در حالی است که هم‌اکنون 30سوله مدیریت بحران شهرداری به مراکز واکسیناسیون بدل شده و خود شهرداری هم از طریق شرکت شهر سالم ۴مرکز بزرگ برای واکسیناسیون راه‌اندازی کرده است. از سوی دیگر، شرایط برای اضافه شدن حداقل ۳۰پایگاه دیگر  هم در حال آماده‌سازی است و درصورت درخواست، طی حدود ۲روز این پایگاه‌ها آماده تحویل به ستاد ملی کرونا و ارگان‌های مسئول برای انجام واکسیناسیون خواهد شد.


معارفه مجلل فقط با حضور شهدا

علیرضا زاکانی در آغازین ساعات فعالیت خود به‌عنوان شهردار تهران با حضور در معراج‌الشهدا واقع در خیابان بهشت، تجدید میثاقی با روح بلند شهدا داشت. پیش‌از این برخی رسانه‌های داخلی و شبکه‌های تلویزیونی مخالف جمهوری اسلامی  گفته بودند، قرار است معارفه مجللی برای زاکانی برگزار شود. اما شهردار تهران کار خود را از معراج شهدا و پس‌از پیمان‌بستن با یاران و دوستان شهیدش آغاز کرد.  زاکانی پس از تجدید میثاق با شهدا در جمع خبرنگاران، درباره حضورش در این مکان به اهمیت الگو گرفتن از شهدا برای انجام کارها اشاره کرد و توضیح داد: «شهدا همه سرمایه‌های ما هستند و به شهدا نگاه می‌کنیم تا تاریخ را مرور کرده باشیم. ما به شهدا هم به‌عنوان الگوها و اسطوره‌های خود توجه می‌کنیم و هم توجه داریم که آنها زنده و حاضر هستند و نزد خدا رزق و روزی دارند و می‌توانند از ما دست‌گیری کنند؛ لذا به آنها پناه آوردیم تا زمینه خدمتگزاری بهتر و بیشتر فراهم شود.» او افزود: «اساس کار ناظر بر این است که بتوانیم سطح خدمتگزاری را در جهت ایجاد یک خدمت شایسته به مردم بالا ببریم و تلاش کنیم به فضل الهی و کمک مردم شرایط را به سمتی ببریم که هم رنگ و روی شهر تغییر کند و هویت مورد انتظار را پیدا کند و هم اینکه تسهیلاتی که درنظر گرفته می‌شود، رفاه ، آسایش و آرامش را برای شهروندان به ارمغان آورد.» شهردار تهران در ادامه، نخستین اقدام اساسی و جدی شهرداری را مقابله با کرونا اعلام کرد و گفت: «در این رابطه، شهرداری باید رسالت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی خود را در جهت خدمت به مردم تهران و برای کاهش آلام و دردهایی که از قبل کرونا و اکنون به آنها تحمیل می‌شود انجام دهد.» او دقایقی بعد پس‌از استقبال و دعای خیر توسط مادر شهید والامقام حمید مطلق وارد دفتر کار خود در ساختمان شورای شهر شد. شهید حمید میانلو مطلق از شهدای غواص است که در عملیات بدر پس‌از تحمل حدود 2سال اسارت در سال 64 به شهادت رسید. فرزندان سرداران شهید همت و صالحی نیز در این استقبال حضور داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید