• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 13 شهریور 1400
کد مطلب : 139465
+
-

آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در پارک ترافیک منطقه یک

آماتورها پشت فرمان

آماتورها پشت فرمان

مرضیه موسوی


 زمان زیادی از افتتاح پارک ترافیک منطقه یک نگذشته. با این حال آموزش‌های حضوری و آنلاین برای گروه‌های سنی مختلف در این مرکز در حال برگزاری است. کودکان بیشترین مخاطبان این پارک و آموزش‌های حضوری آن هستند. با این حال برای ارتقای فرهنگ ترافیکی و آشنایی با باید و نبایدهای‌ تردد در شهر، چه به‌صورت پیاده و چه با وسایل حمل‌ونقل شخصی و عمومی، به افراد بالای 18 سال هم آموزش داده می‌شود. آشنایی با قوانین ترافیکی مربوط به دوچرخه‌سواران از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که در این مرکز ارائه می‌شود. همچنین در ساعات مشخصی از هفته کودکان می‌توانند در محوطه پارک ترافیک حضور داشته باشند و با دوچرخه یا خودروهای برقی، بازی و آموخته‌هایشان در حوزه فرهنگ ترافیکی را در محیطی امن مرور کنند.  



پارک آموزش ترافیک شهرداری منطقه یک در ضلع جنوبی بوستان مهرگان قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق بزرگراه‌های صیاد شیرازی، امام علی(ع) و ارتش امکانپذیر است.


دوره‌های آموزشی بوستان ترافیک برای گروه‌های سنی مختلف طراحی شده. رده سنی فراگیران از کودکان۶تا۱۸ساله و نیز بزرگسالان در نظر گرفته شده است. آموزش‌هابه‌صورت دوره ای و به2صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.




هدف از راه‌اندازی بوستان ترافیک آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان است. به همین دلیل کودکان با بازی در این بوستان با علائم ترافیکی، نحوه عبور از خیابان، نکات ایمنی هنگام رانندگی و... آشنا می‌شوند. 25 عنوان آموزشی مانند عبور و مرور عابران پیاده، آموزش عبور و مرور ایمن شهری، آموزش دوچرخه‌سواری، بازآموزی قوانین و مقررات رانندگی و... در این بوستان طرح‌ریزی شده است.



آموزش دوچرخه‌سواری و قوانین ترافیکی مربوط به آن از مهم‌ترین آموزش‌های این مرکز است. استفاده از دوچرخه به‌ عنوان مد جدید حمل‌ونقل در تهران نیازمند آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی مربوط به آن و نکات ایمنی هنگام استفاده از دوچرخه است.



پارک ترافیک منطقه یک هر روز در ساعات اداری پذیرای شهروندان است. کودکان همراه والدینشان می‌توانند در این بوستان حاضر شوند و از امکانات و آموزش‌های پیش‌بینی شده در آن استفاده کنند. همچنین با پایان محدودیت‌های کرونا و بازگشایی مدارس، این بوستان میزبان دانش‌آموزان و اردوهای آموزشی مدارس هم خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید