• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 29 تیر 1400
کد مطلب : 136367
+
-

ورود سازمان بازرسی به گزارش‌های غیررسمی از روزهای پرتنش خوزستان

روحانی: مردم حق دارند ناراحت باشند

اعتراض‌های مردم برخی شهرهای خوزستان همچنان در صدر اخبار داخلی قرار دارد.
گزارش‌های رسمی و غیررسمی از وضعیت ویژه این استان حکایت می‌کند و همین روند سبب توجه و نگاه خاص سران قوا و دیگر مسئولان ارشد کشور به بحث اعتراض‌های مردم خوزستان شده است.
 ابراز همدردی و دادن حق اعتراض به مردم خوزستان به‌خاطر شرایط بحران آب در این استان و قطعی برق و دیگر مشکلات آن از یک‌سو و صدور دستورات لازم برای بازگرداندن آرامش به شهرهای ناآرام از سوی دیگر،  موضع مشترک مسئولان در روزهای اخیر است.
در همین راستا هم بود که دیروز رئیس‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه مردم به‌خاطر مشکلات ناشی از خشکسالی و کم‌آبی هرقدر ناراحت باشند، حق دارند، گفت: لحظه‌ای نیست که دولت به فکر مردم نباشد؛ تا ساعت آخر در قبال مردم مسئولیت داریم و با همه توان در خدمت مردم هستیم. به گزارش ایرنا، حسن روحانی تأکید کرد که در نشست اخیر هیأت دولت مصوبات ‌خوبی برای حل مشکل خوزستان  داشته‌ایم تا بخشی از مشکلات را برای مردم عزیز خوزستان حل کرده و جبران خسارت شود.

مأموریت وی‍ژه به دادستان کل و سازمان بازرسی
همچنین رئیس قوه قضاییه روز گذشته در جلسه شورای‌عالی قضایی به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی مأموریت داد موضوع اتفاقات خوزستان را تا حصول نتیجه روشن و قطعی و حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین از مردم خوزستان خواست تا اجازه ندهند دشمنان از مطالبات بحق آنها سوءاستفاده کنند.
به‌گزارش میزان، او در عین حال به دادستان حوزه قضایی مربوطه مأموریت داد مواردی که منجر به آسیب دیدن یا کشته شدن افراد شده با جدیت و فوریت پیگیری و با عوامل این اقدامات برخورد کند تا موضوع برای همگان روشن شود.
این دستور اژه‌ای برای پیگیری کشته‌شده‌ها در حالی صادر شده است که ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان اظهار کرده بود که فوت 3نفر از شهروندان و 2مأمور به هیچ‌وجه واقعیت ندارد و در وقایع اخیر فقط یک شهروند شادگانی بر اثر تیراندازی اغتشاشگران به سمت ترانس برق فوت کرده است. وی کشته شدن یک نفر در کوت عبدالله را هم ناشی از درگیری به‌دلیل اختلافات خانوادگی اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید