• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 تیر 1400
کد مطلب : 136188
+
-

با مردم/ چرا مصرف‌کنندگان باید ارزش افزوده بپردازند


درحالی‌که تولید‌کنندگان و فروشندگان علاوه بر مالیات‌های کسب‌وکار خود مبالغ مالیات بر ارزش افزوده را جداگانه به دولت می‌پردازند، گرفتن مبالغی به نام ارزش افزوده از مشتریان و مصرف‌کنندگان، چه معنی و مفهومی دارد؟ آیا این نوعی اجحاف و تحمیل هزینه بیشتر به مشتریان و مصرف‌کنندگان نیست که چاره‌ای جز خرید مایحتاج خود از بازار ندارند؟ 
محمود بلیغیان از اصفهان

  قطع برق لحظه‌ای، بدتر از خاموشی بلندمدت است
به‌جز خاموشی بلندمدت برق، مدتی است قطع و وصل چند دقیقه‌ای هم اضافه شده است. در محله ما تاکنون برخی وسیله‌های برقی اهالی ازجمله یخچال فریزر و تلویزیون و اخیرا هم کولر آبی ما سوخته است. پیگیری برای گرفتن خسارت از اداره برق هم تلاشی بیهوده است.
محبی از تهران

   برخورد با موتورسواران باید قانونی شود
موتورسواران از یک کشور بیگانه به ایران نمی‌آیند. آنها فرزندان همین مرز و بوم هستند که اگر قوانین را درست می‌آموختند و ملزم به دریافت گواهینامه بودند، امروز تخلفات کمتری از آنها مشاهده می‌شد. بنابراین برخورد با آنها درصورت بروز تخلف باید قانونی و برای همه موتورسواران یکسان باشد و به‌صورت سلیقه‌ای عمل نشود. برخی اعمال قانون‌های سلیقه‌ای به‌خصوص در مورد جوانان اثرات بسیار منفی دارد و آنها را نسبت به تکرار دوباره تخلف جسور می‌کند.
میرطیبی از بندرعباس

 بوی بد، اهالی ضلع غربی جوادیه را کلافه کرده است
مدت‌هاست که از ضلع غربی منطقه جوادیه، روبه‌روی اداره برق پایین‌تر از میدان محمودی، بوی بسیار بدی به مشام می‌رسد که موجب آزار اهالی این منطقه شده است. سؤال اینجاست که چرا شهرداری با وجود اخذ هزینه پسماند، اقدامی برای تخلیه به موقع زباله‌ها و رفع بوی نامطبوع این منطقه انجام نمی‌دهد؟ 
هرمزی از تهران

  پخش برنامه دستپخت در این شرایط اقتصادی مناسب نیست
صدا و سیما از پخش برنامه دستپخت که غذاهای رنگارنگ را با جزئیات نمایش می‌دهد، درست بردارد زیرا هم‌اکنون بسیاری از هموطنان در گوشه و کنار کشور به جهت شرایط بد اقتصادی در مضیقه هستند. از طرفی شاید تنها سرگرمی آنها دیدن تلویزیون باشد و در این شرایط مدیریت کردن افراد خانواده به‌خصوص فرزندان کار سختی است.
کمیل از ابهر

   لزوم رسیدگی به باغ نگارستان
بیش از یک هفته است که باغ نگارستان و تالار قریب، توسط یک گروه فیلمبرداری با آلات و ادوات سنگین جهت ساخت فیلمی به‌نام «شبکه سری زنان» که ظاهرا برای شبکه‌های برون‌مرزی تهیه می‌شود اشغال شده است. این کار موجب آسیب و خسارت به این بنای فرهنگی و ملی می‌شود. درحالی‌که شهرک سینمایی برای همین کار ساخته شده است و کارگردان‌ها می‌توانند به راحتی و بدون تخریب اموال ملی، فیلم‌هایشان را در این شهرک بسازند.
شبستری از تهران

 دولت منتخب کار سختی پیش رو دارد
دولت منتخب جدای اینکه از کدام حزب و گروه است کار سختی پیش‌رو دارد. فرقی ندارد که اکنون چه‌کسی رئیس دولت است. مهم این است که زیرساخت‌های اقتصادی به‌خصوص در 2دهه گذشته به‌شدت تخریب شده و ساماندهی این وضع کار بسیار بغرنجی است. با این حال امید داریم دولتمردان بتوانند سامانی به این وضع بدهند.
مذهبی از تبریز

  امتحاناتی که همزمان با قطع برق بوده‌اند تکرار شوند
از مسئولان وزارت علوم و دانشگاه‌ها تقاضا داریم امتحاناتی را که همزمان با قطعی برق بوده‌اند مجددا برگزار کنند. چون هنگام برگزاری  2امتحان دانشگاه، برق قطع شد! اینگونه زحمات چندماهه من و صدها نفر مثل من هدر رفت. وزارت علوم در این خصوص تصمیم‌گیری فوری کند.
اعتمادی از تهران 

  مدیریت قطع برق ظاهرا مخصوص شهرهای بزرگ است
سریال قطعی‌های مکرر برق در شهرهای کوچک‌تر ادامه دارد و ظاهرا فقط در شهرهای بزرگ جلوی قطعی را گرفته‌اند. هم‌اکنون برق مناطق اندیشه شهریار هرروز به‌مدت 2تا 3ساعت قطع می‌شود. اداره برق هم هیچ پاسخی ندارد.
صالحی از اندیشه

 تردد شبانه دقیقا برای چه کسانی ممنوع است
مدام از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود که تردد از ساعت۱۰ شب تا4 صبح ممنوع است. سؤال این است که این ممنوعیت دقیقا شامل چه کسانی است که خیابان‌ها پر از ماشین و رستوران‌ها دایر است. سری به خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی بزنید. گویی هرگز کرونایی در کار نبوده و وضعیت عادی است.
شرفی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید