• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 23 تیر 1400
کد مطلب : 135830
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6Eqn
+
-

خبر/نامعلومی زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین‌ماه بازنشستگان گفت: افزایشی که اول سال 1400اعمال کردیم، هزینه قابل توجهی دارد و نخستین گام این است که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را به‌موقع تامین کرده و هم برای دو سه سال آینده پیش‌بینی منابع را انجام و تا پایان دولت کاری کنیم که برای سه چهار سال آینده منابع ناشی از افزایش حقوق‌ها تامین شده باشد.
او ادامه داد: از آنجا که در اردیبهشت‌ماه اصلاحاتی انجام شد باید مابه‌التفاوت را بپردازیم، امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر منابع را وصول کنیم. منابع هم متفاوت است و حق بیمه دریافتی به تنهایی کفایت نمی‌کند و مطالبات از دولت هم هست. اکنون معادل ۸۹ هزار میلیارد تومان سهام دولت در شرکت‌های مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته است که بنا به پیشنهاد وزیر اقتصاد در اجرای قانون بودجه به تامین اجتماعی واگذار شود؛ به اضافه سود سهام و درآمدهای دیگر که امید است سریع وصول شود و تلاش ما این است هر چه سریع‌تر انجام شود.

بهزیستی: ۸۰ درصد کودکان کار از‌‌افغانستان به ایران آمده‌اند
وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری با اعلام اینکه بیش از ۸۰ درصد کودکان کار از افغانستان به ایران آمده‌اند، گفت: با توجه به شرایط فعلی، اگر تغییری در شرایط سیاسی و اجتماعی کشور افغانستان به‌وجود بیاید و ساماندهی و کنترل مرزها انجام نشود شاهد افزایش تعداد کودکان کار افغانستانی در ایران خواهیم بود. به گزارش ایسنا،  رئیس سازمان بهزیستی درخصوص ساماندهی کودکان کار، گفت: بعد از شبکه شدن نرم‌افزار و شناسایی هویت کودکان کار و خیابان از روی عنبیه چشم امکان آمارگیری دقیق‌تری از کودکان کار برای ما به‌وجود آمد و از آمارهای غیرواقعی پیشگیری شد. این طرح در همه استان‌ها در حال اجراست البته چون در ۱۳ کلانشهر آمارگیری هنوز کامل نشده است، نمی‌توانیم آمار دقیقی از کودکان کار ارائه دهیم. قبادی‌دانا به تفاوت روش سازمان بهزیستی در برخورد با پدیده کودکان کار اشاره کرد و گفت: در گذشته طرح‌های برخورد با کودکان کار ضربتی بوده است، یک روز، 2 روز، یک هفته با طرح‌های ضربتی کودکان کار را جمع‌آوری می‌کردند و بعد از مدتی آنها را رها می‌کردند بدون آنکه نتیجه قابل‌توجهی داشته باشد، اما در طرح جدید کمک به خانواده و کودک مدنظر است. ما به‌صورت فله‌ای برای کودکان کار نسخه‌پیچی نمی‌کنیم، بلکه برخورد ما مورد به مورد متفاوت است. مثلاً کودکی را داشتیم که به‌دلیل ابتلای مادرش به سرطان و کمک برای تأمین مخارج او به‌کار در خیابان روی آورده است یا برعکس کودکی را داشتیم که در جیب او یک ‌میلیون تومان پول نقد بود که البته مبلغی از این پول در جیب کودک نمی‌رفت و کارفرمای مالی از کودک بهره‌کشی می‌کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید