• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 23 تیر 1400
کد مطلب : 135816
+
-

نکته بازی/ این دو انتخاب به هم نمی‌آیند



هر نقد و نظری که در مورد فدراسیون فوتبال و مدیران جدیدش داشته باشیم، باز برگزیدن مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی جدید تیم امید کار خوبی است. کیا همراه با علی کریمی در رقابت انتخاباتی فدراسیون حضور داشت و شکست خورد. در نتیجه تصمیم برای استفاده از تجارب او قابل تحسین است؛ مخصوصا که آقا مهدی علاقه ویژه‌ای هم روی کار در تیم‌های پایه دارد. همه اینها درست؛ اما نمی‌فهمیم چطور ممکن است سیستمی که مهدوی‌کیا را برای سرمربیگری تیم امید انتخاب می‌کند، برای مدیریت همین تیم سراغ داریوش مصطفوی برود. این دو انتخاب بدجوری ناهمگون هستند. حتی اگر بنا به ادعای فدراسیون فوتبال داریوش مصطفوی از سوی کمیته ملی المپیک به آنها تحمیل شده باشد، این مسئله جای دفاع ندارد و حتی عذر بدتر از گناه است.

خوب کار کن تا سربلند باشی

این هفته‌ها حسین حسینی بار دیگر به سنگربان اول استقلال تبدیل شده و عملکرد خوبی هم در این تیم دارد. او در 5 بازی اخیر آبی‌ها تنها یک گل دریافت کرده است. به این ترتیب رشید مظاهری که در قامت ناجی جذب شده بود، نیمکت‌نشین شده است. فوتبال به همین سادگی است. هیچ پیچیدگی خاصی ندارد. اگر خوب باشی حقت را می‌گیری. محال است یک مربی برای طولانی‌مدت بی‌دلیل روی نام یک بازیکن شایسته خط قرمز بکشد،چرا که پیش از هر چیز دیگری منافع خود او به خطر خواهد افتاد. رسانه‌ها هم همینطور هستند و اگر در درازمدت بخواهند قلب واقعیت کنند، از چشم مردم می‌افتند. حسینی این روزها خوب شده و از او تجلیل می‌شود؛ درست برعکس روزهایی که بد بود و مورد انتقاد قرار می‌گرفت. به همین سادگی.

ایرانی بخر، لایک ببر

حضور علیرضا بیرانوند در بواویشتای پرتغال، نخستین تأثیرش را روی صفحه اینستاگرام این باشگاه گذاشته است. در 24ساعت ابتدایی اعلام این خبر، 10هزار نفر به تعداد دنبال‌کنندگان این صفحه افزوده شده است. پیج باشگاه پرتغالی تا قبل از این کمتر از 100هزار فالوور داشت، اما جذب بیرانوند تنور را گرم کرد و باعث شد صفحه بواویشتا کمی جان بگیرد. این تجربه قبلا در مورد مهدی طارمی و باشگاه‌های ریوآوه و پورتو و نیز علیرضا جهانبخش و برایتون تکرار شده بود. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد افزایش دنبال‌کننده به مزایای خرید بازیکنان ایرانی افزوده شده است. اگر ستاره‌های شرق آسیا با حضورشان در تیم‌های اروپایی باعث کمک تجاری هنگفت به آنها می‌شوند، اینجا ما فقط یک لایک ناقابل در بساط داریم که آن را تقدیم می‌کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید