• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 23 تیر 1400
کد مطلب : 135811
+
-

بعد از7 سال شیراز در یک قدمی لیگ برتر

در هفته پایانی لیگ‌یک 3تیم 57 امتیازی هستند صعود فجرسپاسی 99درصد قطعی است تیم دوم هم تهرانی خواهد بود

بعد از7 سال شیراز در یک قدمی لیگ برتر


پرونده فصل جاری رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول ایران دوشنبه هفته آینده بسته می‌شود و نکته جالب توجه این است که قبل از هفته آخر 3تیم 57امتیازی هستند که 2تیم راهی لیگ برتر خواهند شد. هم‌اکنون فجرسپاسی با امتیاز 57و تفاضل 17صدرنشین است. هوادار با همین تعداد امتیاز و تفاضل 15در رده دوم جدول قرار دارد و بادران هم با همین تعداد امتیاز سوم است و تفاضل این تیم 12است.  جز این 3تیم، دیگر مدعیان در هفته پایانی شانسی برای صعود به لیگ برتر
 ندارند.

  شاهین بوشهر، مس کرمان؛ شکست در گام‌های آخر
در هفته ماقبل‌آخر لیگ‌یک که روز دوشنبه برگزار شد، شکست شاهین بوشهر و مس کرمان از مهم‌ترین اتفاقات بود که این دو تیم را از کورس رقابت برای صعود خارج کرد. شاهین و مس که هر دو سابقه چندین دوره حضور در لیگ‌برتر را دارند در فاصله 2هفته تا پایان مسابقات در جمع مدعیان صعود قرار داشتند و فاصله آنها با صدرنشین‌ها به‌ترتیب یک و 2امتیاز بود. شاهین این هفته میهمان فجرسپاسی بود و مس کرمان هم از هوادار میزبانی می‌کرد. یعنی هر دو تیم می‌توانستند با برتری مقابل حریف مستقیم‌شان از آنها سبقت بگیرند. اما این  دو بازی 6امتیازی با پیروزی فجرسپاسی و هوادار تمام شد تا مس و شاهین از گردونه خارج شوند. مس کرمان در این فصل هفته‌های زیادی صدرنشین لیگ‌یک بود اما در هفته‌های پایانی نتایج خوبی نگرفت و در نهایت با شکست خانگی عجیب مقابل هوادار شانس صعود را به‌طور کامل از دست داد.

  بازگشت فجر؛ 99درصد
در هفته پایانی قرعه تیم‌های فجرسپاسی و هوادار به‌مراتب راحت‌تر از تیم بادران است و به‌نظر می‌رسد اگر دچار لغزش نشوند راه آسان‌تری برای صعود به لیگ برتر دارند. به‌خصوص فجرسپاسی که هفته پایانی در خانه تیم گل ریحان به میدان خواهد آمد و کار بسیار آسانی برای کسب 3امتیاز خواهد داشت. گل ریحان در قعر جدول قرار دارد و به دسته دوم سقوط کرده و این هفته هم در مصاف با شهرداری آستارا 6بار دروازه‌اش باز شد. این تیم پرحاشیه که از مشکلات مالی فراوانی رنج می‌برد در هفته‌های پایانی حتی برای به میدان فرستادن یک تیم کامل هم کمبود بازیکن دارد! به این ترتیب به‌نظر می‌رسد یک پیروزی پرگل در انتظار فجرسپاسی است و این تیم قدیمی که هواداران فوتبال خاطرات زیادی از آن دارند صعود دوباره‌اش به لیگ برتر قطعی است. شهر شیراز 7سال است نماینده‌ای در لیگ برتر ندارد و فجرسپاسی که در پایان لیگ سیزدهم سقوط کرده بود فصل آینده دوباره شیراز را به سطح اول برمی‌گرداند.

  شانس هوادار بیشتر از بادران
در هفته پایانی هوادار هم در خانه میزبان شهرداری آستارا خواهد بود، تیمی که خیالش از بابت بقا در جدول بازی‌ها راحت شده است. اما تیم بادران باید در انزلی به مصاف ملوان برود. ملوان اگرچه شانس صعود به لیگ برتر را از دست داده ولی همیشه در خانه تیمی خطرناک برای همه تیم‌هاست. درصورتی که فجرسپاسی و هوادار در برابر حریفان خود پیروز شوند بادران کار سختی برای صعود به لیگ برتر پیش‌رو خواهد داشت، چون تفاضل گل این تیم 3گل نسبت به تیم هوادار و 5گل نسبت به تیم فجرسپاسی کمتر است؛ البته در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به‌نظر می‌رسد. بازی‌های هفته پایانی روز دوشنبه 28تیرماه به‌شکل همزمان برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید