• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 23 تیر 1400
کد مطلب : 135805
+
-

کشتی آزاد یک طلا می‌گیرد

بسیاری از کارشناسان با ناامیدی نتایج کاروان ایران در المپیک را پیش‌بینی می‌کنند اما علیرضا رضایی، معتقد است کشتی از آبروی ورزش ایران دفاع می‌کند

کشتی آزاد یک طلا می‌گیرد

علیرضا رضایی که مدال نقره المپیک آتن2004 را دارد، روزهای گذشته مهمان تیم المپیکی کشتی بود. او به اردو رفته بود تا هم از تجربیاتش به کشتی‌گیران بگوید و هم به آنها روحیه بدهد. رضایی با کادر فنی هم دیدار و گفت‌وگو کرد. او به همشهری‌ می‌گوید که آزادکاران ایران در توکیو می‌توانند 6 مدال بگیرند.

  چه شد که به اردوی تیم ملی رفتید؟
با دعوت فدراسیون کشتی و تماس‌های دوستان به خانه کشتی رفتم. خوب بود. هم از خاطرات گذشته یاد کردیم و هم اینکه بچه‌های ‌ملی‌‌پوش را دیدم و برایشان آرزوی موفقیت کردم. در این روزهایی که تا شروع المپیک مانده، هرکس که کاری از دستش برمی‌آید باید برای این بچه‌ها انجام بدهد و کوتاهی نکند تا بهترین نتیجه را در المپیک بگیرند.

   شرایط ملی‌پوشان را چطور دیدید؟
خدا را شکر، همه سرحال بودند و از چند روز دیگر فشار تمریناتشان کم می‌شود تا برای حضور در میدان بزرگ المپیک آماده شوند.

   این 6 کشتی‌گیر می‌توانند در توکیو مدال کسب کنند؟
حتما. کشتی ایران همیشه در المپیک از آبروی ورزش کشور دفاع کرده است و این دوره هم بچه‌ها می‌توانند در المپیک بزرگی کنند.
   خیلی‌‎ها معتقدند آزادکاران فقط در 3 وزن بالا (86، 97و 125کیلوگرم) شانس کسب مدال دارند. شما هم همین نظر را دارید؟
به هیچ وجه اینطور نیست، کشتی‌گیران ما در هر 6 وزن شانس مدال دارند ولی اینکه در هر 6 وزن مدال بگیریم، کار بسیار سختی است. همه بچه‌ها تجربه لازم را دارند ولی در روز مسابقه یک اتفاق می‌تواند سرنوشت کشتی را تغییر دهد. پیش‌بینی من برای المپیک کسب 3 تا 4 مدال است که دور از دسترس هم نیست.

   رنگ مدال‌ها را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
پیش‌بینی رنگ مدال سخت است ولی حداقل رنگ یک مدال می‌تواند طلایی باشد.

   حضور مسئولین در اردوها و وعده‌هایی را که می‌دهند، به نفع کشتی‌گیران می‌دانید؟
این بچه‌ها باید شارژ روحی و مالی شوند. حضور مسئولین با دست پر می‌تواند در بالا رفتن روحیه ملی‌پوشان تأثیرگذار باشد. دادن قول هم خوب است ولی به شرطی که بتوانند عملی‌ا‌ش کنند.

   خانه کشتی بازسازی شده است. تغییرات را می‌پسندید؟
سال‌ها بود که از خانه کشتی به‌صورت مستمر استفاده می‌شد و این تغییرات قطعا نیاز بود. بازسازی خانه کشتی کار ماندگاری است که آقای دبیر برای کشتی و کشتی‌گیران انجام داده است. محل اردوی ملی‌پوشان کشتی باید در‌شان ورزش اول ایران باشد که حالا با حضور در خانه کشتی این حس را داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید