• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 تیر 1400
کد مطلب : 135653
+
-

سرقت میلیاردی از آزمایشگاه مدرسه

سرقت میلیاردی از آزمایشگاه مدرسه


5سارق که به آزمایشگاه اداره آموزش و پرورش شهرستان اوز در استان فارس دستبرد زده بودند تنها چند ساعت پس از سرقت دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، صبح شنبه مأموران پلیس شهرستان اوز در استان فارس در جریان دستبرد میلیاردی به آزمایشگاه اداره آموزش و پرورش این شهر که مربوط به مدارس شهر بود قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که دزدان مخفیانه وارد آزمایشگاه شده و اموال باارزشی ازجمله میکروسکوپ، الکتروسکوپ، کولرهای گازی و دیگر اموال به ارزش بیش از 4میلیارد تومان را به سرقت برده‌اند.
از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و کارآگاهان در تحقیقات محلی و بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند به نخستین سرنخ‌ها از دزدان دست پیدا کنند. طولی نکشید که بررسی این سرنخ‌ها پلیس را به اعضای این باند رساند و ظرف چند ساعت کارآگاهان موفق شدند هویت سارقان را شناسایی کنند.
سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس با بیان این خبر گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به مخفیگاه متهمان اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند هر ۵ سارق را دستگیر کنند. آنها در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت از آزمایشگاه اعتراف کردند و در بازرسی مخفیگاهشان ۳ دستگاه کولر گازی، ۱۴ میکروسکوپ، ۴ دستگاه الکتروموتور، صندلی‌های آزمایشگاهی، ۲ الکتروسکوپ، جعبه الکترو مغناطیس، سانتریفیوژ، پروژکتور، ۳ دستگاه موتور برق آموزشی و... به ارزش 4میلیارد و 200میلیون تومان کشف و تحویل نماینده آموزش و پرورش شد. برای اعضای این باند نیز قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید