• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 20 تیر 1400
کد مطلب : 135492
+
-

دیگه چه خبر؟ / زنان نگران مردان معتاد

خبر اول اینکه فاطمه رضوان مدنی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به خبرگزاری ایلنا گفته که بیش از ۱۱۰هزار نفر در سه ماهه ابتدای سال‌جاری با خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌اند که 82درصدشان زنان هستند. رضوان مدنی این را هم توضیح داده که میانگین سنی تماس گیرندگان حدود ۲۵سال بوده و عمدتا مادران و همسران افراد معتاد هستند و سؤالات آنها درخصوص آشنایی با مواد‌مخدر، تقاضای معرفی مراکز مجاز ترک اعتیاد، چگونگی دستگیری فرد معتاد و راهکارهای مختلف درباره شیوه‌های درمان است. شماره خط ملی اعتیاد 09628است.

    طلاق زیادشده، ازدواج هم
خبر دوم را از زبان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بازگو می‌کنیم که در نشست خبری هفته ازدواج گفته که میانگین ترکیب جنسیتی در کشور ما خوب نیست و می‌تواند بر کاهش فرزندآوری و تولد فرزند دختر تأثیر بگذارد. البته او توضیح نداده که ترکیب جنسیتی چگونه باعث کاهش تولد فرزند دختر می‌شود؟ به گزارش ایسنا، محمد مهدی تندگویان در آستانه هفته ازدواج حامل یک خبر بد دیگر هم بوده، او گفته است که طلاق در سال گذشته 3.61درصد افزایش پیدا کرده و طلاق‌های زیر یک سال و دو سال و پنج سال جزء ۶۰درصد آمار طلاق هستند. البته تندگویان از افزایش پنج درصدی ازدواج در سال گذشته هم خبر داده و تلاش کرده که آن را نتیجه برنامه‌ریزی تمام دستگاه‌های دولتی معرفی کند اما وقتی تعجب خبرنگاران را دیده، بلافاصله سخنانش را تصحیح کرده و گفته که البته پاندمی کرونا و حذف تشریفات هم در افزایش آمار ازدواج بی‌تأثیر نبوده است.

    کارت هدیه یک میلیون تومانی به مادر فرزند چهارم
دیروز سیدعبدالله ارجائی، مدیرعامل بنیاد 15خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام هم به تسنیم گفته برای تشویق به فرزندآوری یک باشگاه مثبت سه راه‌اندازی کرده‌اند و می‌خواهند پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به مادر، دو میلیون تومان سهام به فرزند، بیمه تکمیلی دو ساله برای مادر و کودک و 10میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق ازجمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به انتخاب پدر اهدا کنند.

   باز هم کنکور، باز هم اعتراض
طراحی برخی سؤالات خارج از محتوای کتاب درسی در کنکور سراسری امسال با واکنش سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی مواجه شد و حسن ملکی، رئیس این سازمان در نامه‌ای به ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش، خواستار تشکیل کارگروهی برای بررسی اعتراضات شرکت‌کنندگان آزمون سراسری امسال دانشگاه‌ها، شده. به گزارش ایسنا، براساس بررسی این سازمان 40درصد سؤالات گروه علوم ریاضی، 44درصد سؤالات گروه علوم تجربی و 30درصد سؤالات گروه علوم انسانی اشتباه، خارج از محتوا و اهداف کتاب درسی بوده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید