• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 20 تیر 1400
کد مطلب : 135454
+
-

«زهرا بهرامی» سرپرست گروه سفیران ترافیک؛

آسمان آبی با دوچرخه

آسمان آبی با دوچرخه

استفاده از دوچرخه و تلاش و تکاپو در مسیر کاستن از بار آلودگی‌ها بر شانه‌های شهر برای همه شهروندان مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود.
همه ما برای نجات شهر و تنفس فرزندانمان در هوای پاک باید سهمی داشته باشیم. این نگاه به معنای ادای سهم استفاده از دوچرخه برای‌‌ تردد در شهر است که می‌تواند به کاهش تولید گازهای سمی و مضری بینجامد که تأثیر مستقیم بر جسم و جان همه ما و بر محیط‌زیست دارد. در این میان اما پرسشی مطرح است؛ برای رسیدن به این هدف مهم و‌‌ ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری همگانی چه اقداماتی انجام شده است؟  
چند سال است که با شعار «تهران؛ شهری برای همه» اقدامات متعدد فرهنگی و عمرانی از جمله تبلیغات برای رونق فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر انجام می‌شود. احداث مسیر دوچرخه‌سواری در محله‌های تهران در قالب پروژه‌های خرد‌مقیاس، راه‌اندازی پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» و بازدید مدیران شهری، به‌ویژه شهردار تهران، از پروژه‌ها با دوچرخه، شکل‌گیری نهاد‌های و گروه‌های مردمی خودجوش دوچرخه‌سواری از اقدامات ارزنده‌ای است که در این چند سال اخیر برای‌‌ ترویج دوچرخه‌سواری در محله‌های پایتخت از سوی سرای محله و فرهنگسراها و رسانه‌ها انجام شده است.  
 

این خبر را به اشتراک بگذارید