• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 19 تیر 1400
کد مطلب : 135405
+
-

خبرهای کوتاه/ آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ و مرتع نارک

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران از آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات منطقه نارک این شهرستان خبر داد. مجید نظری به ایسنا گفت: آتش‌سوزی از ساعت۲۳ روز پنجشنبه شروع شد. او گفت: ۸۰ نیرو در حال تلاش برای مهار آتش در این منطقه هستند و برای مهار به‌موقع و سریع‌تر درخواست کمک داریم. رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گچساران افزود: به‌دلیل سخت‌گذر بودن منطقه، برای کنترل و مهار به‌موقع و سریع‌تر آتش‌سوزی درخواست بالگرد شد و یک فروند بالگرد در حال اعزام به منطقه است. نظری درخصوص علت و برآورد اولیه از میزان خسارات وارده تصریح کرد: هنوز علت این آتش‌سوزی معلوم نیست و میزان خسارات وارده نیز پس از مهار آتش مشخص می‌شود. به‌گفته او، عمده پوشش جنگلی منطقه نارک که دچار آتش‌سوزی شده، بلوط و زالزالک است.

  اهدای 4تن علوفه به حیات‌وحش قمیشلو
نماینده مجمع فعالان زیست‌محیطی ایران و مدیرعامل انجمن دوستداران محیط‌زیست شهرستان تیران و کرون از اهدای 4 تن علوفه و ساخت یک آبشخور برای حیات وحش پناهگاه قمیشلو خبر داد. مهدی دادخواه تیرانی به مهر گفت: پویش نذر مهربانی با هدف جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حیات‌وحش پارک ملی و پناهگاه قمیشلو حدود 3هفته پیش آغاز شد و در 2روز فعالیت با اقبال خوب روبه‌رو شد. وی با اشاره به توقف فعالیت این پویش، افزود: با کمک‌ مردم در یک مدت کوتاه، تاکنون در 2مرحله حدود 4تن علوفه (یونجه) پرس شده به پاسگاه محیط‌بانی پارک ملی قمیشلو تحویل شده و مجدد علوفه تازه خریداری و به این منطقه ارسال می‌شود. این فعال محیط‌زیست گفت: صدها رأس گونه علفخوار ازجمله آهو در پی خشکسالی منطقه را ترک کردند که شاید نیمی از آنها دوباره به پناهگاه بازنگردند و شماری از این حیوانات نیز در این مدت کشته یا تلف شده‌اند.

  سمپوزیوم یکصدسال گردشگری ایران برگزار می‌شود
سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران هفته آخر مهرماه برگزار می‌شود. این سمپوزیوم از اندیشمندان، استادان، متخصصان و صاحب‌نظران برای انجام مطالعات، گردآوری مستندات و تدوین یادداشت‌های علمی و تاریخی، به‌منظور آمادگی برای آغاز سده جدید خورشیدی، با هدف بازخوانی روند تاریخی و سیر تحولات و عوامل مؤثر در موفقیت‌ها و آسیب‌شناسی‌ سفر و گردشگری در سده۱۴ دعوت به همکاری کرده است. به گزارش برگزارکنندگان این سمپوزیوم، یکصد سال گردشگری ایران با محورهای «سفر و حمل‌ونقل»، «اقامت و مهمان‌نوازی»، «پذیرایی، غذا و نوشیدنی»، «جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری» و «خدمات مسافرتی و گردشگری»، در ۲۳ کارگروه تخصصی در راستای اهداف تعیین‌شده گام برداشته و به‌صورت آنلاین و حضوری در ۲۷و۲۸مهرماه امسال برگزار می‌شود. برگزارکنندگان این رویداد معتقدند مروری بر اولین‌های گردشگری ایران در سده اخیر نشان خواهد داد چه افراد، سازمان‌ها و نهادهایی به‌منظور معرفی و ترویج این سرزمین گام‌های مهمی برداشته‌اند و نقاط موفقیت و برجسته تاریخ یکصد سال اخیر گردشگری کشور به منصه ‌ظهور گذاشته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید