• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 16 تیر 1400
کد مطلب : 135214
+
-

در جلسه‌ای میان مدیریت شهری پنجم و منتخبان شورای شهر تهران تعیین شد

۵ شرط اولیه برای انتخاب شهردار تهران

دوشنبه‌شب گذشته جلسه‌ تعدادی از مدیران عالی مدیریت شهری پنجم و منتخبان دوره ششم شورای شهر تهران برگزار شد. به گزارش همشهری، این جلسه 2محور اصلی داشت که یکی از آن معیارهای مهم انتخاب شهردار جدید پایتخت بود و دیگری به  بررسی برخی سوالات منتخبان جدید از جمله درباره شائبه  استخدام‌ 2100نیروی جدید در شهرداری ارتباط پیدا می‌کرد. در این جلسه منتخبان میزبان پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی‌رفسنجانی، رئیس شورای شهر و حامد مظاهریان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی بودند که محسن هاشمی در این جلسه کلیاتی در مورد اقدامات شورای شهر پنجم ارائه کرد. حناچی نیز درخصوص وضعیت شهرداری تهران گزارشی به منتخبان ارائه داد.
بخش دیگر جلسه منتخبان شورای ششم به بررسی شرایط انتخاب شهردار اختصاص یافت. از نظر منتخبان شورای ششم نامزدهای شهرداری تهران باید 5شرط اولیه را داشته باشند که درصورت دارا بودن این شروط وارد فرایند انتخاب شهردار می‌شوند. پس از آن رزومه آنها اخذ و مصاحبه با آنها انجام خواهد گرفت.
در همین ارتباط یکی از منتخبان مردم تهران در شورای شهر ششم در تشریح 5شرط ورود افراد به چرخه انتخاب شهردار به ایسنا گفت: «ویژگی‌های انقلابی بودن، ولایتمداری و قانون‌مداری و شهرت افراد به‌عنوان شرط اول انتخاب شده است و پس از آن سابقه اجرایی، مدیریت فرد در سطح کلان و داشتن تجربه اقتصاد شهری به‌عنوان شاخص دوم، پاکدستی، شفافیت و خوشنامی هم به‌عنوان ویژگی بعدی انتخاب شد.» سیدجعفر تشکری‌هاشمی افزود: «مشورت‌پذیری، روحیه تعامل و ارتباط مؤثر با شورا به‌عنوان شرط چهارم و داشتن روحیه مدیریت جهادی و توانمندی در اداره شهر به‌عنوان شرط پنجم تعیین شده است که اگر افراد این 5شرط را داشته باشند، وارد فرایند انتخاب شهردار خواهند شد.»
او همچنین در تشریح بخش دوم جلسه منتخبان شورای شهر تهران گفت: «در این جلسه درخصوص برنامه استخدامی شهرداری برای جذب ۲۱۰۰ نفر صحبت شد و از معاون فعلی برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری خواستیم که به دستورالعمل‌های جذب در شهرداری و همچنین دستورالعمل‌های سازمان استخدامی توجه کنند.»
به‌گفته او، براساس دستورالعمل‌های سنوات گذشته افرادی که کمتر از 3سال  سابقه کاری دارند نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند. تشکری‌هاشمی افزود: «مشخصا از آنها خواستیم که دستورالعمل‌ها را رعایت کنند و همچنین در مورد ادغام اداره کل ایثارگران در اداره کل رفاهی تذکر دادیم. ما به این رویه انتقاد کردیم؛ چراکه رسیدگی به امور ایثارگران شهرداری و ایثارگران محلات به‌قدری مهم و گسترده است که نیازمند یک اداره کل است و نباید این ادغام صورت گیرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید