• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 13 تیر 1400
کد مطلب : 134886
+
-

تازه‌های نشر/ آهسته‌آهسته برایم بخوان


«آهسته آهسته برایم بخوان» نوشته مریم منوچهری رمانی است که به‌تازگی از سوی نشر ثالث منتشر شده است. این رمان داستان خانواده‌ای نسبتاً بزرگ و ریشه‌دار خرمشهری را در مواجهه با جنگ دنبال می‌کند. ماجراها و اتفاقات کتاب از ذهن زنان درگیر با تبعات جنگ بیان می‌شود. نویسنده به‌درستی نشان می‌دهد که آسیب‌ها و خسارات جنگ با ویرانی‌ها، فقدان‌ها و شهادت‌ها و زخمی‌شدن‌ها پایان نمی‌یابد. جنگ تا سال‌ها و نسل‌ها در ذهن آسیب‌دیدگان ادامه خواهد یافت. داستان در دل خود روایت دختری به‌نام برکت را هم دارد که قربانی تعصبات خانوادگی است و این ماجرا رمان را خواندنی کرده است. زبان رمان پالوده و نثر آن روان است. این کتاب 158صفحه‌ای با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 32هزار تومان منتشر شده است.

  ما مردم...

«ما مردم...» نوشته تیموتی گارتون ‌اُش را فروغ پوریاوری به فارسی برگردانده است.
اما پس از جنگ جهانی دوم و بالا گرفتن تنش میان شوروی و کشورهای غربی، کشورهای بلوک شرق وابسته به شوروی، ازجمله آلمان‌شرقی، چکسلواکی، مجارستان و لهستان، اختناق و سرکوب را به سرحدات رساندند. این حکومت‌ها در ساختن حکومت‌هایی تماما امنیتی و پلیسی، از پدر معنوی‌شان شوروی هم پیش افتاده بودند. با این همه، این حکومت‌های پلیسی – امنیتی با آن حجم از خشونت، شکنجه، تبعید و اعدام، از زمان شکل‌گیری تا فروپاشی، هیچ‌کدام بیش از 40سال دوام نداشتند. تیموتی گارتون  ‌اُش، مورخ، روزنامه‌نگار و نویسنده بریتانیایی، در کتاب ما مردم... روایت شخصی‌اش از فروپاشی این حکومت‌های پساتوتالیتر را شرح داده است. این کتاب 176صفحه‌ای با شمارگان 770نسخه به بهای 38هزار تومان منتشر شده است.

  قلب یخی او

«قلب یخی او » داستان موازی 2زن از ساکنان عمارتی اربابی در انگلستان است که با اختلافی 70ساله از یکدیگر زندگی می‌کنند و خود را سعادتمند می‌پندارند اما ناگهان درمی‌یابند که در احاطه رازها و دروغ‌هایند. در اوج داستان بسیار مهیج لولو تیلور از زندگی این 2زن سؤالی مطرح می‌شود؛ آیا بهتر نیست بخش‌های تاریک زندگی به حال خود رها شوند؟ بهتر نیست برخی واقعیت‌ها هرگز برملا نشوند. قلب یخی او نوشته لولو تیلور را مریم مفتاحی به فارسی برگردانده و نشر ثالث این رمان خواندنی را در 556صفحه با شمارگان 550نسخه به بهای 88هزار تومان منتشر کرده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید