• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134260
+
-

امیدوار باشید

پیام فرمانده آتش‌نشانان برای خانواده 159نفری که زیر آوار ساختمانی در میامی آمریکا مدفون شده‌اند

خارجی
امیدوار باشید

4روز پس از ویران شدن نیمی از یک برج 12طبقه مسکونی در شهر میامی آمریکا، تلاش آتش‌نشانان برای نجات افرادی که زیر آوار مدفون شده‌اند ادامه دارد. بررسی‌ها نشان می‌داد که دست‌کم 159نفر زیر آوار مدفون هستند و فرمانده آتش‌نشانان از خانواده‌های این افراد خواست که امیدوار باشند و برای زنده ماندن آنها دعا کنند.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، این حادثه حدود ساعت 1:30بامداد پنجشنبه گذشته رخ داد. برج 12طبقه مسکونی که در سال1980 ساخته و دارای 136واحد مسکونی بود، ناگهان فرو ریخت و دست‌کم 55واحد آن در چشم بر هم زدنی تبدیل به آوار شدند. این در حالی بود که در زمان حادثه، عده‌ زیادی از ساکنان واحدها در خانه‌هایشان حضور داشتند که همگی آنها زیر ده‌ها تن آوار مدفون شدند.
حادثه به‌گفته شاهدان ناگهانی رخ داده بود و وقتی تیم‌های امدادی به محل رسیدند، موفق شدند افرادی را که هنوز در بخش‌های دیگر برج بودند، نجات دهند. ریزش آوار به‌گونه‌ای بود که کار جست‌‌وجو را مشکل کرده بود و آتش‌نشانان مجبور بودند در شرایطی سخت و خطرناک، درحالی‌که ریزش مجدد دیوارهای بتنی تهدیدشان می‌کرد عملیات نجات را آغاز کنند. هر چند در ابتدا آمار متناقضی درباره افرادی که زیر آوار بودند منتشر می‌شد اما در ادامه بررسی‌ها و در تحقیق از خانواده‌ها، معلوم شد که 159نفر زیر آوار مدفون شده‌اند. این در حالی بود که آتش‌نشانان موفق شده بودند در ساعات اولیه پس از حادثه جسد 4نفر را از زیر آوار بیرون بکشند.
روز گذشته اندی آلوارز، فرمانده آتش‌نشانان شهر میامی در گفت‌وگو با خبرنگار سی‌ان‌ان از امیدواری برای زنده‌ماندن افراد گمشده خبر داد و از خانواده‌های آنها خواست که امیدوار باشند. او گفت: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا اعضای خانواده شما را زنده بیرون آوریم. به‌گفته وی، عملیات نجات در حالی ادامه دارد که این خطرناک‌ترین عملیات  نجاتی است که وی در طول سال‌ها کارش در آتش‌نشانی با آن روبه‌رو بوده است. در همین حال خانواده برخی از ناپدید‌شدگان نمونه دی‌ان‌ای خود را در اختیار پزشکی قانونی قرار داده‌اند تا درصورت پیدا شدن اجساد، هویت آنها شناسایی شود. از 4جسدی که تا‌کنون از زیر آوار بیرون کشیده شده، 3جسد شناسایی شده‌‌اند و معلوم شده است که یکی از آنها زنی به نام فانگ است که آتش‌نشانان در همان ابتدای عملیات موفق شده بودند پسر خردسالش را زنده از زیر آوار بیرون بکشند. دانیلا لوین کاوا، شهردار میامی گفته است که هنوز مشخص نیست علت فروریختن بخشی از این برج مسکونی چه بوده است و هنوز کاملا مشخص نیست که همه 159نفری که ناپدید شده‌اند، در زمان حادثه در ساختمان حضور داشته‌اند یا نه. تصاویری که در روزهای گذشته از بقایای حیوانات خانگی، خرس‌های عروسکی، تخت‌خواب کودک و... در میان آوار منتشر شده، احساسات مردم زیادی را برانگیخته است. در چنین شرایطی تلاش برای مشخص‌شدن سرنوشت افراد مدفون زیر آوار ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید