• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 6 تیر 1400
کد مطلب : 134239
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/68pKn
+
-

خبر/ اختلاف تمام نشدنی ثبت اسناد و پلیس بر سر سند خودرو

رئیس سازمان بازرسی گفت: موضوع ثبت سند خودرو، مورد اختلاف دیرینه قوه قضاییه به‌ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی است؛ به همین دلیل ما درحال بررسی جوانب مختلف هستیم و به‌زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
به گزارش تسنیم، موضوع رسمی بودن برگ سبز صادره از سوی نیروی انتظامی برای مالکیت خودرو، محل بحث و اختلاف در برخی دستگاه‌ها و نهادها و حتی زیرمجموعه‌های قوه قضاییه شده است. اخیراً معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار بررسی نظرات مسئولین پلیس درباره سند رسمی شده است.
حجت‌الاسلام درویشیان درباره نظر نهایی سازمان بازرسی کل کشور درباره اهلیت داشتن یا نداشتن ناجا برای صدور سند رسمی خودرو گفت: سند خودرو مورد اختلاف دیرینه قوه قضاییه به‌ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با نیروی انتظامی است. پیش از این بخشنامه‌ای از سوی ریاست وقت قوه قضاییه در این‌باره صادر شده بود و یک رأی هم از سوی دیوان عدالت در این رابطه صادر شده است و موضوع سند خودرو بحث‌های مفصلی دارد.
وی افزود: اخیراً شکایتی را از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دراین‌باره دریافت کردیم که با توجه به سابقه موضوع و بخشنامه‌ها و آرای صادر شده و نظرات کارشناسی در حال بررسی است. همچنین ادعاهای نیروی انتظامی هم بررسی می‌شود که بعد از کسب نتیجه حاصله به مردم اعلام خواهیم کرد.
درویشیان با بیان اینکه ادعای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قابل توجه است، ادامه داد: نگاه قوه قضاییه این است که به اعتبار دادن به اسناد رسمی توجه شود؛ چنانچه محاکم هم به سند رسمی توجه دارند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه افزود: نکته مدنظر دیگر در این بحث، بحث حقوق دولتی است، هنگام تنظیم سند در دفاتر اسناد حقوق ثبت دریافت می‌شود که به خزانه دولت واریز و همچنین مالیات دریافت‌ شده هم به خزانه وارد می‌شود. در حال حاضر در حال بررسی جوانب مختلف هستیم و به‌زودی نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد.
همچنین ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دراین‌باره می‌گوید: برگ سبز سند رسمی است، اما سند مالکیت نیست، برخی از افراد هستند که در ‌ماه۲۰ تا ۳۰ مورد نقل و انتقال انجام می‌دهند؛ این افراد وقتی به دفاتر مراجعه نمی‌کنند صدها میلیارد تومان ضرر به بیت‌المال زده می‌شود؛ چرا که با برگ سبز نیازی نیست مالیات پرداخت کنند و دلال‌ها به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمی‌کنند و فرار مالیاتی دارند.

 بررسی تغییرات کنکور ادامه دارد
وزیر علوم با تأکید بر اینکه تغییرات اخیر کنکور۱۴۰۲ که از سوی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده، قطعی نیست گفت: تصمیم نهایی در این خصوص در جلسات آتی این شورا گرفته خواهد شد.
منصور غلامی در این‌باره به ایسنا گفت: طرح تغییرات کنکور ۱۲ماده دارد که فقط ۹ماده آن در جلسه۸۴۲ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که با موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی برگزار شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
او در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه هنوز تمامی مواد طرح مذکور مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین امکان هرگونه تغییر در جلسات بعدی وجود دارد و تصمیمات نهایی در جلسات آتی گرفته خواهد شد.
وزیر علوم افزود: هم‌اکنون نمی‌توانم درخصوص وضعیت و تغییرات کنکور اظهارنظر قطعی داشته باشم.
 سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه۸۴۲ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درخصوص تغییرات کنکور۱۴۰۲، 5مصوبه این شورا را تشریح و عنوان کرده بود که مصوبه اول مبنی بر این بود که در آزمون سراسری سهم آموزش و پرورش به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰درصد و سهم کنکور سراسری ۴۰درصد خواهد بود. مصوبه دوم این بود که کنکور سراسری مختص دروس تخصصی باشد و دروس عمومی به بخش سوابق تحصیلی منتقل می‌شود و سوابق تحصیلی مبنای ارزیابی نهایی خواهد بود و مصوبه سوم این بود که آزمون سنجش(کنکور) 2بار در سال برگزار شود که فشار و اضطراب از روی دانش‌آموزان برداشته شود و دانش‌آموزان وقتی در این آزمون شرکت می‌کنند نگران نباشند که تا سال دیگر فرصت دیگری نخواهند داشت.
 به این ترتیب اعلام شد که کنکور 2بار در سال برگزار خواهد شد. براساس مصوبه چهارم شورا، مقرر شد نتایج آزمونی که دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند تا 2سال اعتبار داشته باشد و دانش‌آموزان بتوانند از نتایج آن تا 2سال استفاده کنند.

استان‌های رکورددار عقرب‌زدگی در کشور  
رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آمار عقرب‌گزیدگی در ایران، گفت: در کشور ما سالانه حدود 50هزار عقرب‌زدگی گزارش و ثبت می‌شود. در سال۱۳۹۹ تعداد ۴۹هزارو۷۰۹ مورد عقرب‌زدگی و ۱۸مورد فوت ناشی از آن در کشور داشتیم. بهزاد امیری عقرب‌زدگی را از معضلات بهداشتی درمانی بسیاری از مناطق دنیا ازجمله ایران معرفی کرد و گفت: مسمومیت با سم عقرب یکی از فوریت‌های پزشکی تهدید‌کننده حیات، به‌ویژه در کودکان کمتر از 6 سال است. عقرب‌ها در شب فعال هستند و به همین علت بیشتر عقرب‌زدگی‌ها نیز در شب اتفاق می‌افتد. بیش از ۱۵۰۰گونه عقرب در دنیا شناسایی شده‌اند که فقط ۲۵گونه‌ آنها از لحاظ سلامت عمومی اهمیت دارند.
او با بیان اینکه در ایران از ۵۰گونه‌ موجود 7 گونه حائز اهمیت هستند، گفت: سالانه حدود یک تا ۱.۵میلیون عقرب‌زدگی در دنیا اتفاق می‌افتد که موجب مرگ بیش از 3هزار نفر می‌شود. استان‌های خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بیشترین آمار عقرب‌زدگی را در کشور ما دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید