• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134158
+
-

اعتبار ۳۰میلیارد تومانی برای لایروبی قره‌سو

اقتصادی
اعتبار ۳۰میلیارد تومانی برای لایروبی قره‌سو


رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس‌جمهوری در سفری 2روزه به گلستان با تخصیص اعتبار ۳۰میلیارد تومانی به‌منظور لایروبی رودخانه قره‌سو موافقت کرد.
به گزارش همشهری، محمدباقر نوبخت در این سفر با بازدید از مراحل اجرا و تکمیل سدنرماب در گلستان از تکمیل این طرح تا پایان تیر امسال خبر داد. او همچنین مجموع اعتبار تخصیص داده شده به این طرح طی سنوات گذشته را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
پس از سیل مرگبار سال۹۸ گلستان، پیشگیری از تکرار دوباره این حادثه در دستور کار قرار گرفت که لایروبی رودخانه‌ها ازجمله قره‌سو - زرین گل یکی از آنها بود.
معاون رئیس‌جمهوری در این سفر ۵طرح در بخش پرورش میگوی گلستان در شهرستان گمیشان را که با اعتبار بیش از ۶۵۰میلیارد ریال راه‌اندازی شد، افتتاح کرد.  افتتاح مجتمع نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی گرگان، افتتاح ساختمان پزشکی قانونی گنبدقابوس با اعتبار ساخت ۱۰۷میلیارد و۴۴۹ میلیون ریال، افتتاح مدرسه ۱۶کلاسه شفقت گرگان، افتتاح سه هزار و صدمین واحد احداثی مسکن محرومان و اقشار کم درآمد روستایی در روستای سقریلقی آق‌قلا و بازدید از مراحل تکمیل طرح بیمارستان ۹۱تختخوابی رامیان و مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر از برنامه‌های سفر نوبخت به گلستان بود. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین با شرکت در شورای اداری گلستان ارتقای بودجه تخصیص‌یافته به استان از ۲۲۰۰میلیارد تومان در سال۹۹ به ۳۳۰۰میلیارد تومان در سال۱۴۰۰ را بیانگر توجه دولت به کاستی‌ها و رفع محرومیت‌ها از این استان دانست و تأکید کرد: تلاش برای افزایش اعتبار باید از سوی مدیران استانی و در رایزنی‌ها و انتقال به وزارتخانه‌های مربوطه دنبال شود. به‌گفته محمدباقر نوبخت در سفر پیشین وی یعنی سال۹۸ اجرای ۳۹طرح با 8930میلیارد ریال اعتبار تعهد شده بود که تاکنون ۱۳هزارو۴۰۰میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید