• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 5 تیر 1400
کد مطلب : 134127
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWrvL
+
-

نکته بازی/ شادی، ویژه‌تر از این؟



مهدی شیری هر چقدر در زمین چیزی برای ارائه ندارد، بیرون از میدان کولاک می‌کند. او نقش اول همه شادی‌های پرسپولیس است و در جریان سوپرجام هم کلی عکس در حال انجام حرکات به‌شدت موزون از او ثبت شد. طرف تا جناغ سینه محمدحسین کنعانی‌زادگان روی هوا پریده و به سمت آسمان لگد پرت کرده، بعد به همین مقدار هم راضی نیست و می‌گوید: «برای جشن قهرمانی در لیگ برتر یک شادی ویژه کنار گذاشته‌ام.» یعنی از این هم ویژه‌تر؟ لابد قرار است با چتر وسط ورزشگاه آزادی فرود بیایی! کاش مهدی شیری بخشی از این جدیت، پشتکار، پیشرفت و برنامه‌ریزی را که برای انجام حرکات ژان‌گولر بیرون از زمین داشت، داخل میدان به خرج می‌داد و فوتبالش را بهتر می‌کرد. اینطوری نصف مشکلات پرسپولیس حل می‌شد.

چرا قانون خودتان را دور می‌زنید؟

اصلا پیش از اینکه سازمان لیگ قانون منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی در فصل جاری را تصویب کند، این وزارت ورزش بود که به بهانه بدهی مفصل سرخابی‌ها به شکات بین‌المللی، این دو باشگاه را از استخدام مربی و بازیکن غیرایرانی محروم کرد. وزارت ورزش مالک سرخابی‌هاست و برای زیرمجموعه خودش چنین تصمیمی گرفت، بعد هم سازمان لیگ به آن جنبه کلی و عمومی بخشید. حالا اما پس از اعتراضات تند و مکرر فرهاد مجیدی در ماجرای عدم‌جذب گابریل پین، خود وزیر ورزش پیگیر کار شده که مربی ایتالیایی زودتر به ایران بیاید. به‌عبارت دیگر عالی‌ترین شخص وزارتخانه‌ای که یک قانون را تصویب کرده بود، دنبال دور زدن همان قانون است! اگر معجزه مدیریتی از این بالاتر سراغ دارید، به ما هم خبر بدهید.

حداقل این حسن را داشت

مهدی رسول‌پناه در حوزه مدیریت فوتبال خیلی آدم بی‌ربطی بود. اصلا نباید می‌آمد و وقتی هم که آمد، خیلی از حرف‌ها را نباید می‌زد. همه اینها درست، اما همین آدمی که الان از خیلی از هواداران پرسپولیس فحش می‌خورد، چند چشمه کار خوب هم انجام داد. او خریدهای مناسبی انجام داد و تیمی بست که الان هم در ایران و آسیا مدعی است. غیر از این، جدیت رسول‌پناه در رعایت حداکثر دستمزد و رقم قرارداد باعث شد باشگاه پرسپولیس الان ثبات و آرامش نسبی داشته باشد. رسول‌پناه به این قیمت، حتی بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده یا علی علیپور را از دست داد، اما تیمش را از هم نپاشید. اگر نیم‌نگاهی به میراث به جا مانده از احمد سعادتمند برای مدیران فعلی استقلال داشته باشید، ارزش کار رسول‌پناه را خواهید فهمید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید