• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 31 خرداد 1400
کد مطلب : 133749
+
-

کوتاه از حادثه/ ریزش مرگبار تونل در دره‌شهر


ریزش بخشی از تونل در حال احداث کبیرکوه در دره‌شهر به قیمت جان یکی از کارگران تمام شد و کارگر دیگری را نیز راهی بیمارستان کرد.
به گزارش همشهری، عصر روز شنبه به نیروهای امدادی استان ایلام خبر رسید که در منطقه کبیرکوه، کوه دچار ریزش شده و هنوز به درستی مشخص نبود که چه اتفاقی افتاده است، اما این امکان وجود داشت که حادثه مربوط به احداث تونل باشد. از مدتی قبل احداث تونل کبیرکوه با مجموع ۹ تونل فرعی و به طول 5هزار‌و‌۸۰۰‌متر در این منطقه آغاز شده بود تا تردد برای ساکنان شهرستان‌های آبدانان و دره‌شهر آسان‌تر شود. زمانی که امدادگران به محل حادثه رسیدند مشخص شد در جریان انجام عملیات عمرانی در یکی از تونل‌ها بخشی از کوه ریزش کرده و 2 نفر از کارگران آسیب دیده‌اند. بررسی‌های دقیق‌تر حاکی از آن بود که در این حادثه یکی از کارگران جان باخته و دومین نفر نیز به‌شدت مصدوم شده است.
 سرهنگ محمدزمان بیگی، فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر در این‌باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه در تونل کبیرکوه، بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند. با بررسی‌های به عمل آمده و تحقیقات اولیه مأموران انتظامی مشخص شد، در اجرای عملیات عمرانی قسمتی از پروژه کارگاهی تونل کبیرکوه که کارگران در حال انجام عملیات عمرانی بودند، دچار ریزش شده است که بر اثر این حادثه یک نفر از کارگران حدودا ۴۵ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و کارگر دیگر نیز مصدوم شده است. به‌گفته فرمانده انتظامی دره شهر، مصدوم توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد و پیکر متوفی نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت.

تریاک به آلمان نرسید
مأموران گمرک با بررسی و کنترل اثاثیه منزل که قرار بود به آلمان ارسال شود، 20کیلو تریاک که به‌صورت ماهرانه‌ای در جداره تختخواب جاسازی شده بود را کشف کردند.
به گزارش همشهری، راز قاچاق مواد‌مخدر زمانی فاش شد که حراست یکی از شرکت‌های هواپیمایی، در پایانه هوشمند بار فرودگاه امام‌خمینی‌(ره) به بار اثاثیه منزل که قرار بود به آلمان فرستاده شود مشکوک شد. شک وی زمانی به یقین تبدیل شد که مأموران مبارزه با مواد‌مخدر و مربیان سگ‌های موادیاب گمرک با تکنیک‌های فنی وارد عمل شدند و پس از بررسی اثاثیه منزل که شامل لوازم تختخواب، تاج تخت و کمد لباس بود، 20کیلوگرم مواد‌مخدر با لفاف که در جداره تخت جاسازی شده بود کشف کردند.
به‌گفته غلامرضا صفاری طاهری، مدیرکل گمرک فرودگاه امام‌خمینی، با کشف محموله مواد‌مخدر، اقدامات قانونی و بررسی‌های بیشتر در زمینه شناسایی قاچاقیان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید