• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 31 خرداد 1400
کد مطلب : 133700
+
-

خرسی به نام پدینگتون

تازه‌های نشر
خرسی به نام پدینگتون

مایکل باند، نویسنده مجموعه‌ای 3جلدی است درباره خرسی به نام پدینگتون. بهمن دارالشفایی مترجم این مجموعه است و نشر ماهی این کتاب‌ها را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرده است. همچنین تصویرگری مجموعه بر عهده  فورتنام پگی بوده است.
نویسنده در جلد اول کتاب به نام (خرسی به نام پدینگتون) به معرفی پدینگتون می‌پردازد. این خرس را خانم و آقای براون که به استقبال دخترشان می‌روند در ایستگاه پدینگتون پیدا می‌کنند و ادامه  داستان به ماجراجویی‌ها و دردسر‌های پدینگتون می‌پردازد.
دومین جلد از این مجموعه (بازهم پدینگتون) به شیطنت‌های خرس قصه اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که پدینگتون دست به هرکاری می‌زند تا خرابکاری مختص به‌خودش را به بار بیاورد.
در جلد سوم کتاب (پدینگتون کمک می‌کند) همانطور که دردسر درست کردن‌های پدینگتون بیشتر و بیشتر می‌شود، کنترل او هم سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. پدینگتون خرسی است که در سالن سینما روی صندلی‌اش می‌ایستد و شخصیت منفی فیلم را هو می‌کند و صدای کل سینما را درمی‌آورد یا روی سر کسانی که درست زیر لژ نشسته‌اند بستنی می‌ریزد و همچنین کاری می‌کند که مغازه  لباس‌فروشی را آب ببرد. کله  پدینگتون پر از فکر‌ها و ایده‌های جدید و مهیج است ولی همیشه کارهای او به دردسر ختم می‌شوند. جلدهای یک و دو این مجموعه به‌ترتیب به چاپ سوم و دوم رسیده‌اند. ضمنا خواندن این کتاب برای گروه سنی ب و ج توصیه می‌شود. مایکل باند، نویسنده این اثر، 60سال پیش برای همسرش یک عروسک خرسی خرید تا به او هدیه بدهد. او می‌گوید فکر نمی‌کرده یک روز آن خرس الهام‌بخش شخصیت داستانی بشود که بچه‌های چند نسل آن را دوست داشته باشند. پدینگتون از قلب پرو، به لندن می‌آید و زندگی خانواده  براون و بچه‌های زیادی را زیرورو می‌کند. جلد‌های اول و دوم این مجموعه به بهای 22هزارتومان و جلد سوم 9500تومان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :