• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 خرداد 1400
کد مطلب : 132889
+
-

کوتاه از حادثه/ 2سرباز وظیفه ناجی دختر جوان در دریاچه سد شدند


2سرباز نیروی انتظامی که اتفاقی از کنار دریاچه سد برازین عبور می‌کردند وقتی دختر جوانی را در حال غرق شدن دیدند به آب زدند و توانستند او را از مرگ نجات دهند.
به گزارش همشهری، ظهر روز پنجشنبه گروهی از مأموران نیروی انتظامی شهرستان هریس در حال عبور از نزدیکی دریاچه سد برازین بودند که ناگهان چشم‌شان به دریاچه افتاد. آنها دختر جوانی را دیدند که در دریاچه سد دست و پا می‌زد و در حال غرق شدن بود. آن زمان هیچ‌کس متوجه این حادثه نبود و فوت وقت می‌توانست به قیمت جان او تمام شود. در این شرایط بود که 2سرباز وظیفه در کوتاه‌ترین زمان ممکن داخل دریاچه پریدند و درحالی‌که دختر جوان تاب و توانی نداشت و در زمان زیادی تا غرق شدنش باقی نمانده بود او را نجات داده و از آب بیرون کشیدند. دقایقی بعد از این حادثه بود که امدادگران اورژانس نیز خود را به محل حادثه رساندند و به امدادرسانی دختر جوان پرداختند. وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در این‌باره گفت: وقتی مأموران نیروی انتظامی به‌صورت اتفاقی شاهد غرق شدن دخترجوان بودند فورا 2سرباز خود را به آب انداخته و وی را از آب بیرون کشیدند و با حضور نیروهای اورژانس و شروع اقدامات درمانی، دختر جوان در سلامت کامل تحویل بیمارستان امام حسین(ع) هریس شد.

 جان باختن یحیی کوچولو در هوتگ

پسر 6ساله بلوچ هنگامی که برای بازی وارد هوتگ شده بود دچار حادثه شد و جانش را از دست داد.
به گزارش همشهری، این پسر 6ساله که یحیی نام داشت، همراه خانواده‌اش در روستای شیخان کرگ از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان زندگی می‌کرد. در این منطقه بخش زیادی از مصرف آب از ذخیره باران در گودال‌های محلی تامین می‌شود. به این شکل که بعد از باران این گودال‌ها که به آن هوتگ گفته می‌شود پر از آب شده و در برخی مناطق به تنها منبع تامین آب برای ساکنان منطقه تبدیل می‌شود. اما این همه ماجرا نیست؛ چرا که تاکنون هوتگ‌ها حوادث تلخ زیادی را رقم زده‌اند، ازجمله حادثه‌ای که برای یحیی اتفاق افتاد. او روز حادثه برای بازی وارد هوتگ شده بود اما ناگهان زیر پایش خالی شد و پیش از آنکه کسی بتواند به او کمک کند در گودال غرق شد. هرچند دقایقی بعد پیکر او از آب بیرون کشیده شد اما دیگر کار از کار گذشته و او جانش را از دست داده بود. غرق شدن کودکان در هوتگ‌ها یکی از حوادث تلخی است که معمولا در این مناطق اتفاق می‌افتد. یکی دیگر از خطراتی که این آبگیرهای محلی برای بومیان منطقه به‌دنبال دارد خطر گاندوها (تمساح پوزه کوتاه) است. تاکنون کودکان زیادی هنگام بازی در اطراف هوتگ‌ها به خاطر حمله گاندوها دچار نقص عضو شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید