• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 22 خرداد 1400
کد مطلب : 132813
+
-

گل‌زن/ هفته شلوغ فوتبال زنان

الهام محمودی-  روزنامه‌نگار

بیشتر از 2سال بود که فوتبال زنان در سطح ملی هیچ فعالیتی نداشت و صدای اعتراض همه درآمده بود. در این فاصله حتی فیفا یک‌بار ما را از رده‌بندی تیم‌های ملی جهان خارج کرد تا یک تکانی به‌خودمان بدهیم. پس از روی کار آمدن فدراسیون جدید هیجان دوباره به فوتبال زنان برگشت. اردوهای تیم از نوجوانان گرفته تا بزرگسالان برگزار شد. هفته گذشته هم سرمان خیلی شلوغ بود. تیم بزرگسالان به بلاروس رفت تا در تورنمنت دوستانه‌ای با تیم ملی این کشور و ازبکستان بازی کند. تیم جوانان هم به تورنمنت کافا رفت. فعلا فقط برای تیم نوجوانان بازی برگزار نشده است. تا باشد از این شلوغی‌ها.

فاصله طبقاتی
در نخستین بازی دوستانه با بلاروس که تیم ایران ۶ بر صفر شکست خورد، سایت فدراسیون فوتبال ایران حتی خبر نداد بازی با چه نتیجه‌ای تمام‌شده است. تنها تصویری هم که از بازیکنان منتشر شد، یک عکس دسته‌جمعی بود. اما ویدئوی خلاصه این دیدار در کانال یوتیوب فدراسیون فوتبال بلاروس قرار گرفت تا ما محو کیفیت تصویربرداری شویم. کیفیت تصویر در این دیدار دوستانه چندبرابر دیدارهای لیگ برتر مردان ایران بود. تصاویر بازی‌های زنان در ایران در اکثر مواقع با گوشی همراه سرمربی ثبت می‌شود اما در بلاروس در جورابک بازیکنان جی‌پی‌اس نصب می‌کنند تا عملکرد بازیکنان بهتر بررسی شود. فاصله از زمین تا کجاست؟

فوتسال را دریابید
تیم‌ملی فوتسال زنان در آستانه ۳رویداد مهم بین‌المللی، هنوز وجود خارجی ندارد. این تیم قهرمانی جام ‌ملت‌های آسیا، رقابت‌های داخل سالن و جام‌جهانی کوچک برزیل را پیش رو دارد که همگی فعلا به ‌تعویق افتاده‌اند و ایران باید خود را برای این رقابت‌ها در چند ‌ماه آینده آماده کند. قرارداد همکاری شهناز یاری، سرمربی تیم‌ملی، فروردین به پایان رسید و با اینکه فدراسیون فوتبال اعلام کرد قرارداد جدید کادر فنی تیم‌ملی آماده شده است، با لغو پی‌درپی برنامه‌های اردویی فعلا این قرارداد‌ها تمدید نشده است. اعضای تیم ملی زنان کویت (میزبان جام ملت‌ها) واکسینه شدند و احتمالا به‌زودی تاریخ این مسابقات اعلام می‌شود اما این عادت که فدراسیون 2ماه قبل از مسابقات تیم زنان را تشکیل می‌دهد در ایران هرگز از بین نمی‌رود.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید