• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 20 خرداد 1400
کد مطلب : 132733
+
-

شکستی که کسی را ناامید نکرد

تیم ملی فوتبال زنان در بازی دوستانه، 6گل از بلاروس خورد اما مریم ایراندوست، سرمربی تیم گفت روزی را می‌بیند که همه از قهرمانی این تیم لذت خواهند برد


تیم ملی فوتبال زنان ایران سه‌شنبه شب در ورزشگاه اسپارتاک بابرویسک 6گل از بلاروس خورد اما باخت آنها با کمترین انتقاد همراه بود. آخرین بازی که تیم ملی زنان پیش از این انجام داده بود، فروردین1398 در مقدماتی المپیک بود. بعد از آن فوتبال زنان تعطیل شد و حتی به‌خاطر نداشتن فعالیت از رنکینگ فیفا خارج شد. از اردیبهشت امسال با انتخاب سرمربی و دعوت بازیکنان به اردو، دوباره تیم ملی تشکیل شد. نخستین برنامه تیم 2 بازی دوستانه در بلاروس بود. بازی اول سه‌شنبه برگزار شد. ایران در نیمه اول 3گل و در نیمه دوم 3 گل خورد. تیم در مینسک اردو زده است و بعد از بازی به این شهر بازگشت تا دیروز و امروز تمریناتش را از سر بگیرد. فردا ساعت19:30 دومین بازی‌ تیم ملی با بلاروس در مینسک برگزار می‌شود و این بازی پایان اردوی تیم ملی در بلاروس است. بلاروس در رنکینگ فیفا تیم 54است و ایران تیم 70.در ویدئویی که از بازی منتشر شده است، بازیکنان ایران ضعیف‌تر از چیزی هستند که انتظار می‌رفت. دفاع ضعیف در مقابل حمله‌های حریف هیچ واکنشی ندارد، دروازه‌بان در دفع توپ‌ها ناتوان است، در حمله‌ها هم تیم موفق نیست، شوتی در چارچوب ندارد و... به‌نظر می‌رسد که تعطیلی دوساله دلیل اصلی این ضعف‌ها باشد اما منتقدان می‌گویند این بازیکنان در 2 سال گذشته در لیگ بازی کرده‌اند و نباید در این حد ضعیف باشند اما لیگی که زنان دارند آیا قابل مقایسه با لیگ مردان است؟ 
مریم ایراندوست، سرمربی تیم در پست اینستاگرامی از بازیکنانش تشکر کرده است: «به تک‌تک شما ایمان دارم، شما بی‌نظیرید. تابلوی همدلی شما رنگارنگ نقش بسته و به‌زودی با تلاش و همکاری با هم در تالار افتخارات ایران خواهد بود و آن روز من ساعت‌ها به تماشای این تابلو می‌ایستم. فصل‌ها عوض می‌شوند و من همچنان ایستاده از قهرمانی‌های شما لذت می‌برم. به‌خودتان افتخار کنید و باور داشته باشید. شما با 2اردو و آمادگی 40درصد در برابر تیمی تا دندان مسلح، غیرت گذاشتید و جانانه دویدید. از امروز در کنار هم برای بهتر شدن کار می‌کنیم.»  پدر او نصرت ایراندوست، کمک مربی تیم هم در کامنتی به بازیکنان وعده داده است: «اطمینان دارم با تمرینات منظم پیشرفت خواهید کرد. با 2هفته تمرین توانستیم همدیگر را خوب بشناسیم. قطعا در اردوهای دیگر توانایی‌های شما به سر حد خواهد رسید.» 
اما ایرادهایی هم به‌ خود کادر فنی وارد است؛ چرا مربیان هیچ برنامه‌ای برای دفاع نداشته‌اند و در مدت 90دقیقه تیم با یک برنامه بازی کرد و سرمربی ضعفی را برطرف نکرد. تیم ملی فوتبال زنان برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که شهریور برگزار می‌شود، تمرین می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید