• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13199
+
-

ژنرال کامپیوتری علیه سرخابی‌ها

ژنرال کامپیوتری علیه سرخابی‌ها

8مسابقه همزمان در ساعت 6عصر، پرونده هفته بیست‌و‌نهم لیگ‌برتر را می‌بندد. هفته‌ای که به‌نظر می‌رسد ماجراهای تعیین‌کننده‌ای را در دل خود خواهد داشت. بیشتر نگاه‌ها در این هفته به نبرد پارس جنوبی جم و نفت تهران دوخته خواهد شد. اگر نفت شکست بخورد، جنگ سقوط در لیگ‌برتر رسما به‌پایان خواهد رسید. در بالای جدول نیز مبارزه نفس‌گیر برای سهمیه با جدیت دنبال می‌شود. ذوب قلعه‌نویی برای تصاحب سهمیه باید به‌صورت قهرمان لیگ چنگ بیاندازد و استقلال شفر برای عقب نماندن از رقابت سنگین با سایپا و ذوب، باید مجید جلالی را از پیش رو بردارد. به‌جز مسابقه تراکتورسازی و صنعت‌نفت، همه دیدارهای دیگر این هفته از حساسیت قابل توجهی برخوردار خواهند بود. 

استقلال-پیکان
من سهمیه می‌خواهم!

پیکان یکی از 4حریف استقلال در هفته‌های باقی‌مانده این فصل به شمار می‌رود. آنها به جز نبرد با تیم جلالی، یک مسابقه دیگر در لیگ انجام می‌دهند و علاوه بر بازی با خونه‌به‌خونه در فینال جام‌حذفی، در آسیا به مصاف ذوب‌آهن می‌روند. پیکان در جدول لیگ 45امتیازی است و استقلال با 48امتیاز یک پله بالاتر از این تیم دیده می‌شود. وجه اشتراک هر دو تیم اما این است که در صورت ناکامی در این بازی، باید رسیدن به سهمیه آسیا از طریق لیگ را به فراموشی بسپارند. غیبت توامان روزبه چشمی و فرشید باقری، احتمالا موجب تشکیل زوج امید ابراهیمی و داریوش شجاعیان در پست هافبک دفاعی آبی‌ها خواهد شد. در تیم مقابل نیز خبری از شاهین ثاقبی مصدوم و صادق بارانی محروم نیست. دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به‌پایان رسید و تماشاگران استقلال در آزادی، امیدوارند این بار نبرد جذاب‌تری را تماشا کنند. 

ذوب‌آهن- پرسپولیس
 این بازی تشریفاتی نیست 

مسابقه خانگی با قهرمان لیگ، تاثیر زیادی در سرنوشت رسیدن ذوب به سهمیه خواهد داشت. این نبرد برای تیم قلعه‌نویی به‌شدت حساس است اما حتی پرسپولیسی‌ها نیز رویارویی با این مربی را به چشم یک دیدار تدارکاتی نمی‌بینند. ژنرال در 4تقابل  با برانکو 3بار بازنده شده و هرگز طعم برد را نچشیده است. شکست سنگین 4گله در دیدار رفت، انگیزه انتقامی او را برای مسابقه برگشت به اوج می‌رساند. تیم دونده امیر با همه نفرات برای این جدال آماده می‌شود و پرسپولیسی‌ها نیز برای این دوئل مصدوم و محروم ندارند. نیمکت‌نشینی همزمان محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده در این مسابقه نیز متحمل به‌نظر می‌رسد. برخورد پرسپولیس و ذوب، جنگ بهترین گلزنان فصل فوتبال ایران است. علی علیپور و مرتضی تبریزی. 

سپیدرود-فولاد
مساوی برای زندگی

 آخرین مسابقه خانگی فصل سپیدرود، حتی با یک تساوی نیز به احتمال بسیار زیاد جشن بقای این تیم در لیگ‌برتر را رقم می‌زند. در صورت برنده نشدن نفت تهران در بازی همزمان در جم، سپیدرود حتی در صورت شکست در ورزشگاه سردار جنگل نیز به‌صورت قطعی از سقوط خواهد گریخت. جادوگر از 5دیدار خانگی اخیر تیمش در سردار جنگل 13امتیاز تصاحب کرده و حالا فاصله زیادی با کامل‌کردن پروژه نجات سپیدرود ندارد. قرمزهای رشت با مهره‌های کهنه‌کاری مثل محمد غلامی، محمدرضا مهدوی، حسین کعبی و رضا نورمحمدی، یکی از پیرترین ترکیب‌های اصلی لیگ‌برتر هفدهم را در اختیار دارند. در سمت مقابل فولاد بدون فرشاد جانفزا به رشت سفر کرده تا احتمالا از بیت‌سعید در نوک خط حمله استفاده کند. 
 
استقلال خوزستان-سپاهان
 عبدالله علیه خاطرات بد
شاید باورنکردنی باشد اما فاصله سپاهان با منطقه سقوط جدول رده‌بندی لیگ‌برتر تنها 5امتیاز است و این تیم هنوز روی کاغذ خطر را احساس می‌کند. اگر نفت تهران برنده دیدار همزمان باشد، بازنده مسابقه استقلال خوزستان و سپاهان کابوس سقوط را تا هفته پایانی در کنار خودش خواهد داشت. تیم برنده در هر شرایطی در لیگ ماندگار می‌شود و در صورت تساوی سایه سقوط از روی هر دو تیم کنار خواهد رفت. این مسابقه، جدال تیم‌های قهرمان لیگ‌های برتر چهاردهم و پانزدهم است که در پایان یک فصل ناامیدکننده برای فرار از سقوط به لیگ‌یک مبارزه می‌کنند. عبدالله ویسی که روی نیمکت سپاهان خوشبخت نشد، حالا امیدوار است با کنار زدن سپاهان در مسابقه حساس امروز، آرامش را به استقلال خوزستان برگرداند. 
 
پدیده-مشکی‌پوشان
 ال بحرانیکو

 داربی مشهد این هفته با یک تیم سقوط کرده و یک تیم در خطر سقوط برگزار می‌شود. پدیده که با شکست دادن نفت تهران در ثانیه‌های پایانی 29امتیازی شده و در آستانه فرار از منطقه قرمز جدول قرار دارد، امروز روبروی همشهری‌اش قرار خواهد گرفت. این نبرد بر خلاف بسیاری از دیدارهای مهم فصل، در ورزشگاه امام رضا برگزار می‌شود و تماشای آن نیز برای تماشاگان رایگان است. با توجه به قطعی شدن سقوط مشکی‌پوشان در هفته‌های گذشته، احتمالا بیشتر تماشاگران این بازی طرفدار پدیده مشهد خواهند بود. تیم مهاجری در مسابقه رفت به سادگی با دو‌گل حریف‌اش را شکست داد. آنها در هفته چهاردهم لیگ با رضا عنایتی روبه‌رو شدند و حالا باید به جدال با مردی بروند که از زمان انتخاب‌شدن به عنوان سرمربی جدید مشکی‌پوشان، حتی یک امتیاز به‌دست نیاورده است. 
 
پارس جنوبی جم-نفت تهران
  بوی سقوط نفت

 تیمی که در 28هفته گذشته تنها 24امتیاز به‌دست آورده، برای ماندن در لیگ چاره‌ای به‌جز پیروز شدن در جم و امیدوارماندن به لغزش احتمالی رقبا ندارد. نفت تهران در هر 4هفته گذشته شکست خورده و در 8هفته اخیر لیگ هرگز به‌عنوان تیم برنده از زمین خارج نشده است. تنها دوپیروزی متوالی می‌تواند کورسوی امید تیم افاضلی را زنده نگه دارد. بر خلاف نفت، این مسابقه برای تیم میزبان حساسیت خاصی به همراه نخواهد داشت. نیمکت‌نشینی عیسی‌آل‌کثیر غافلگیرکننده‌ترین اتفاق تیم افاضلی در هفته‌های گذشته به شمار می‌رود. او در شرایطی که به‌شدت به گلزنی نیاز دارد، بهترین گلزن تیمش را روی نیمکت نشانده است. پارس در اولین فصل حضور در لیگ نتایج قابل قبولی کسب کرده و با دو پیروزی دیگر، می‌تواند پرستیژ بیشتری به دست بیاورد. 
 
سایپا-گسترش فولاد
  قلی در تعقیب مسلمان 

شاید اگر استانداردهای امتیازگیری بالای تیم برانکو نبود، سایپا می‌توانست در هفته‌های پایانی لیگ یکی از تیم‌های مدعی عنوان قهرمانی باشد. نارنجی‌ها بعد از جدایی شهریار از نیمکت‌شان دیگر هرگز به رده‌های بالای جدول برنگشتند و با بازگشت دوباره این مربی، حالا در فاصله دو هفته به‌پایان لیگ در رده دوم دیده می‌شوند. حفظ رده دوم جدول و نزدیک‌تر شدن به سهمیه آسیا، مهم‌ترین هدف دایی در مسابقه با فیروز کریمی است. در ترکیب سایپا، علی قلی‌زاده نیز برای تبدیل شدن به بهترین پاسور فصل مبارزه می‌کند. او فقط دو‌پاس گل کمتر از محسن مسلمان داده و حالا جدی‌ترین تعقیب‌کننده مهندس قرمزها به‌شمار می‌رود. گسترش در نیم‌فصل اول با هت‌تریک نریمان‌جهان، سایپا را تحقیر کرده بود. 

تراکتورسازی-صنعت‌نفت آبادان
 بدون سردار با کرار

 این اولین مسابقه تراکتور در دوران «پساآجورلو‌» محسوب می‌شود. زلزله مدیریتی در تراکتور بالاخره اتفاق افتاده و حالا باید منتظر تاثیر آن بر دو دیدار باقی‌مانده فصل تیم تبریزی باشیم. این آخرین دیدار خانگی فصل تراکتور است و شاید آخرین تجربه حضور ساغلام در یادگار امام باشد. لوسیانو پریرا مهم‌ترین غایب صنعت‌نفت آبادان در سفر به تبریز است. بازگشت کرار به یادگار، از دوئل‌های تماشایی این هفته لیگ خواهد بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید