• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13129
+
-

نزول همزمان شاخص‌ها در وال استریت

به‌دنبال افزایش نگرانی‌ها در مورد درآمد شرکت‌های آمریکایی به‌ویژه شرکت‌های بخش تکنولوژی و همینطور افزایش نرخ سود اوراق بدهی 3شاخص مهم وال استریت همزمان با نزول مواجه شدند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، تردیدهایی در مورد آینده درآمد شرکت‌ها و مقدار تقاضای آیفون، منجر به افت سهام تکنولوژی در بورس نیویورک و افزایش سود اوراق بدهی شد و تحت‌تأثیر این رویداد هر‌۳‌شاخص مهم وال‌استریت سقوط کردند.

بر همین اساس شاخص داوجونز ۲۰۲ واحد و شاخص اس‌اندپی 23واحدافت کرد. همزمان با این نزول شاخص نزدک هم با افت مواجه شد. شاخص تکنولوژی، با سقوط سنگین ۱.۵ درصدی، بیشترین فشار را بر شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ وارد کرد در عین حال بخش کالاهای مصرفی با پیشتازی شرکت پپسی ۱.۷درصد سقوط کرد. این اتفاق‌ها به این دلیل افتاد که سود اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا که روز پنجشنبه ۲.۹۱۴ درصد بود، به ۲.۹۵۸۳ درصد جهش کرد. وقتی نرخ سود اوراق بالا می‌رود، سرمایه‌گذاران پول خود را از سهام شرکت‌هایی مانند کالاهای مصرفی و املاک بیرون می‌کشند تا در اوراق سرمایه‌گذاری کنند که سود بالاتری دارد.

ریک مکلر، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه لیبرتی‌ویو در نیوجرسی، می‌گوید: نگرانی‌هایی در مورد نرخ بهره و تأثیر بالقوه آن بر سهام وجود دارد. از سوی دیگر درآمدهای شرکت‌ها در هفته آینده اعلام خواهد شد. مسئله این نیست که درآمدها به اندازه کافی خوب نیستند بلکه برخی پیش‌بینی‌های شرکت‌ها به اندازه‌ای قوی نیست که بتواند باعث بالا رفتن بازارها شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید