• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13128
+
-

بن‌بست در واگذاری نیروگاه‌ها

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: خریداران نیروگاه‌ها نمی‌توانند پولی از دولت بگیرند و همین موضوع خصوصی‌سازی‌ نیروگاه‌ها را با شکستی بزرگ مواجه می‌کند.

به گزارش تسنیم، علی‌اشرف پوری‌حسینی گفت: ما براساس اصل 44، نیروگاه‌های زیادی را واگذار کرده‌‌ایم اما واقعیت تلخ این است که خریداران نیروگاه‌ها نمی‌توانند پولی از دولت بگیرند و همین موضوع خصوصی‌سازی‌ نیروگاه‌ها را با شکستی بزرگ مواجه می‌کند. وی تصریح کرد: حال باید فکر کرد بعد از انتقال این مجموعه‌های دولتی به بخش خصوصی چه مشکلاتی گریبانگیر بخش خصوصی می‌شود.

پوری‌حسینی تصریح کرد: ما در بحث انرژی و حوزه سلامت برای واگذاری با مشکلاتی مواجه هستیم زیرا ادامه روند قیمت حامل‌های انرژی به این صورتی که هست می‌تواند شرکت‌های خصوصی را با مشکلاتی مواجه کند. او تأکید کرد: مجلس و دولت باید در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا قیمت حامل‌های انرژی را اصلاح کنند. او با بیان اینکه اگر خصوصی‌سازی‌ متوقف شود همه زحماتی که در این مدت انجام شده از بین می‌رود ادامه داد: ما هم‌اکنون در میانه راه هستیم و هنوز واگذاری‌های مهمی باقی مانده است؛ بنابراین امیدواریم در طول امسال با اصلاح مجموعه مشکلاتی که ذکر شد، مجموعه این واگذاری‌ها با موفقیت انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید