• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131140
+
-

درخواست رسیدگی قضایی به پرونده ضرب‌وشتم خبرنگار


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از خبرنگاری که هنگام تهیه گزارش از روند واکسیناسیون مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار شکستگی انگشت دست شد، عذرخواهی کرد. در پی برخورد خشن ماموران حراست و شکستن انگشت دست یک خبرنگار هنگام تهیه گزارش از روند واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس این دانشگاه از خبرنگار و جامعه خبری عذرخواهی کرد. فائزه مومنی، خبرنگار، که برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون با هماهنگی و مجوز به یکی از این مراکز مراجعه کرده بود، هنگام خروج با برخورد حراست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مواجه شد. مأموران حراست که دنبال پاک کردن مصاحبه‌ها بودند، با این خبرنگار برخورد فیزیکی کرده و باعث شکستن انگشت دستش شدند.
علیرضا زالی، رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در پی این اتفاق از طرف دانشگاه و مسئولان ارشد دانشگاه شهید بهشتی، مراتب عذرخواهی خود را از این خبرنگار و جامعه خبری اعلام کرد وگفت: برای دلجویی از خبرنگار تلاش خواهد شد. وی همچنین از مدیر روابط‌عمومی دانشگاه خواست ضمن دلجویی از این خبرنگار از آنجا که وی در یکی از بیمارستان‌های تحت‌پوشش این دانشگاه و تحت‌نظر رئیس بیمارستان است، خدمات درمانی به وی ارائه شود و تا خصوص نتیجه قطعی درمان، پیگیری‌ها انجام شود.
در همین حال انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضرب‌وشتم خانم فائزه مؤمنی خبرنگار صبح نو را محکوم کرد و آن را «یکی از بدترین تعرض‌هایی» دانست که «حین انجام وظیفه حرفه‌ای توسط یک مأمور حراست» علیه یک خبرنگار رخ داده و باعث «تشدید عدم‌امنیت حرفه روزنامه‌نگاری در ایران» شده است. در بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران آمده است: انجمن این رفتار را قویاً محکوم کرده و اعلام کرده است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌سرعت با این رفتار غیرقانونی و خودسرانه‌ عوامل خود برخوردهای قانونی را انجام دهند. همچنین رسماً از خانم مؤمنی عذرخواهی به‌عمل آورند. انجمن همچنین از مسئولان قضایی می‌خواهد شکایت فائزه مؤمنی و همکاران ما در صبح‌نو را بدون تبعیض و عادلانه مورد رسیدگی قرار داده تا عبرتی برای متجاوزان به حقوق روزنامه‌نگاران کشور باشد. بنابر بیانیه انجمن، اقدام این مأمور حراست فقط حمله به یک خبرنگار نیست، بلکه تعرضی است به حریم روزنامه‌نگاری و فعالیت رسانه‌ای کشور. به همین ترتیب مسئولان آن مأمور متعرض و مسئولان قضایی می‌بایست با این مورد چنان رفتار کنند که در خور‌ شأن امنیت این حرفه باشد.  فائزه مومنی 2روز پیس در توییتر از برخورد خشن مأموران حراست خبر داده و نوشته بود که برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون به یکی از مراکز رفته و بعد از تهیه گزارش و مصاحبه قصد خروج داشته که مأمور حراست مرکز صدایش می‌کند و از او می‌خواهد گوشی‌‌اش را بدهد تا صداهای ضبط‌شده را پاک کند. ممانعت فائزه مومنی باعث می‌شود مأمور حراست به‌طور فیزیکی وارد عمل شود و انگشت دست خبرنگار را بشکند.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دیروز اعلام کرد به دستور رئیس این دانشگاه مأمور ضارب خبرنگار به‌صورت آماده به خدمت درآمده و پرونده وی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دانشگاه ارجاع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید