• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 29 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131044
+
-

آتش‌بس غزه، دور از دسترس

خاورمیانه
آتش‌بس غزه، دور از دسترس

جنگ غزه در حالی وارد دهمین روز شده که تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری آتش بس راه به جایی نبرده است. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر ادامه حملات به باریکه غزه با تمام قدرت ادامه داده و تاکنون به درخواست‌ سران کشورهای جهان برای توقف حملات پاسخی نداده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون 212نفر در غزه شهید شده‌اند که 61نفر از آنها کودک هستند. شمار مجروحان حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل هم به حدود هزار و 500نفر رسیده است. طبق اعلام سازمان ملل، 52هزار نفر هم خانه‌های خود را از ترس حملات هوایی ترک کرده‌اند.
حملات دیروز اندکی بعد از طلوع آفتاب آغاز شد و تا شب ادامه پیدا کرد. شب قبل از آن، ارتش اسرائیل دست‌کم 60نقطه را در غزه هدف قرار داده بود که اغلب آنها ساختمان‌های مسکونی هستند. در مقابل حماس نیز 90موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. طبق آمار منتشر شده از سوی خبرگزاری فرانسه، تاکنون بیش از 3هزار و 350موشک و راکت از سوی جنبش مقاومت حماس در تلافی حملات اسرائیلی‌ها به سمت شهرهای مختلف در سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیروز بار دیگر خواهان توقف فوری خشونت‌ها شد. پیش‌تر، کاخ‌سفید اعلام کرد که جو بایدن در تماس تلفنی مجدد با نتانیاهو از او خواست به درخواست‌ها برای آتش‌بس پاسخ مثبت دهد. با این همه، نتانیاهو به فرماندهان ارتش دستور داده که حملات سنگین به غزه را فعلا ادامه دهند. به گزارش تایمز اسرائیل، آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل، در نشست با نتانیاهو گفته است که نظامیانش برای ضربه زدن به نیروها و امکانات حماس در غزه، دست‌کم به 2روز دیگر عملیات نیاز دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید