• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130921
+
-

تحول جدید در پخش آنلاین موسیقی

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل قصد دارد به‌زودی قابلیت جدیدی را برای پخش آنلاین موسیقی عملیاتی کند و کیفیت بالای پخش فایل را به دنیای جدید بیاورد

پلتفرم
تحول جدید در پخش آنلاین موسیقی

شرکت اپل به‌تازگی در برنامه اپل‌موزیک تیزری منتشر کرده است که خبر از یک تحول جدید و کاربردی می‌دهد. این تیزر با شعار «آماده شوید؛ موسیقی در شرف تغییر برای همیشه» در حالی منتشر شده است که اپل امروز نسل سوم  AirPods را در کنار Hi-Fi برای سرویس موسیقی خود معرفی می‌کند.
به گزارش مک رومرز، وب‌سایت 9to5mac ارجاعاتی را در کد منبع این اپلیکیشن پیدا کرده که شامل 2 اصطلاح Lossless و Hi Res Lossless می‌شود.
این منابع نشان می‌دهد که اپل احتمالا قصد دارد به کاربران خود بگوید آنها از این پس می‌توانند آهنگ‌ها را با کیفیت بالاتر پخش کنند و به‌طور بالقوه از آنها در نوعی Spatial Audio با استفاده از Dolby Atmos با AirPods Pro و AirPods Max لذت ببرند. کد اضافی همچنین نشان می‌دهد که فقط برخی از آهنگ‌ها می‌توانند به‌اصطلاح lossless باشند و پخش جریانی صوتی Dolby Atmos به‌دلیل اینکه اپل در موارد مختلف به یک نشان اشاره می‌کند که اصطلاحات
Has Lossless و Has Atmos روی آن نوشته شده است که می‌تواند در کنار آهنگ‌های سازگار در اپل موزیک ارائه شود.
منابع مربوط به پخش جریانی بدون افت کیفیت و کیفیت بالا قبلا در نخستین نسخه بتا آپدیت جدید iOS14.6 یافت شده بودند. گزارشی درمورد لایه بدون ضرر یا HiFi ppApple Music برای نخستین‌بار در اوایل‌ماه مه منتشر شد و طبق آن گزارش، هزینه طبقه جدید همان 9.99دلار با هزینه اشتراک فعلی MusicApple Music درنظر گرفته شده بود.
علاوه بر سرویس موسیقی Hi-Fi اپل موزیک، اپل همچنین از AirPods.3 نیز رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود که آنها دقیقا مانند AirPodsPro  به‌نظر برسند، اما بدون گزینه لغو فعال سر و صدای محیط AirPods.3 با قیمت 159دلار برابر با AirPods.2 موجود خواهد شد.
اپل نخستین شرکتی نیست که در برنامه پخش موسیقی خود ردیف پخش جریانی Hi-Fi را اضافه می‌کند. اواخر امسال Spotify نیز یک ردیف جدید از موسیقی با کیفیت پخش CD ارائه می‌دهد.
این غول پخش جریانی هنوز تاریخ راه‌اندازی یا قیمت‌گذاری آن را اعلام نکرده است. با این حال، قیمت گزینه Hi-Fi جدید در ایالات‌متحده 20دلار است. اگر اپل موفق شود یک لایه پخش زنده Hi-Fi از Apple Music را با قیمت موجود 9.99دلار ارائه دهد، یک پیروزی بزرگ برای شرکت کوپرتینو است. این حرکت می‌تواند یک جنگ قیمت در بین ارائه‌دهندگان خدمات پخش موسیقی ایجاد کند. طبقات موسیقی با کیفیت پخش CD از آمازون و تیدال برای کاربران شخصی ماهانه 15دلار یا بیشتر هزینه در بردارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید