• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130909
+
-

میز خبر/ دومین محموله کوواکس وارد ایران شد

دومین محموله از واکسن  کووید-۱۹ آسترازنکا به میزان یک میلیون و 452هزار دوز از طریق کوواکس وارد ایران شد. به گزارش ایسنا، کوواکس، سازوکاری به مدیریت مشترک «ائتلاف برای نوآوری در حوزه آمادگی برای اپیدمی» (CEPI)، «اتحاد جهانی برای واکسن و ایمن‌سازی» (GAVI) و سازمان جهانی بهداشت (WHO) است که در آن صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نقش کلیدی در ارسال واکسن برعهده دارد. بنا بر اعلام دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران، این محموله، دومین اقدام ارسالی کوواکس به ایران است. محموله واکسن‌ آسترازنکای ارسالی به ایران، که در شرکت کاتالانت آنانی ایتالیا (Catalent Anagni) ساخته شده‌ است، شامگاه روز یکشنبه ۲۶‌اردیبهشت در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره)، تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شد. پیش از این در شانزدهم فروردین، نخستین محموله واکسن آسترازنکای تولیدی کره‌جنوبی که 700هزار و 800دوز بود، تحویل ایران داده شد.

آغاز واردات 60میلیون دوز واکسن روسی از خرداد
سخنگوی وزارت خارجه از آغاز واردات محموله 60میلیون دوز واکسن روسی از نیمه خرداد خبر داد و گفت: «ارسال این محموله 60میلیون دوزی، به جز توافقاتی است که در مورد چندین دوز قبلی انجام شده است.»به گزارش ایسنا،‌ به‌گفته سعید خطیب‌زاده، سرعت‌گرفتن تزریق واکسن به گروه‌های حساس و گروه‌های سنی بالا، در چارچوب همین تحرکات و دیپلماسی جدی است که وزارت خارجه با همکاری و همراهی وزارت بهداشت و دستگاه‌های مرتبط دیگر در مورد واکسن کرونا انجام داده و می‌دهد.

برای نوبت‌دهی واکسن نیازی به مراجعه حضوری یا ثبت‌نام اینترنتی نیست
مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای تأکید کرد که برای نوبت‌دهی تزریق واکسن کووید-۱۹، نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی یا ثبت‌نام اینترنتی نیست. وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پایان هر مرحله از واکسیناسیون، درصورت دریافت‌نکردن پیامک یا تماس تلفنی، صرفا افراد جامانده از گروه‌های اعلام‌شده برای نوبت‌گیری تزریق واکسن می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و به‌روزرسانی شماره تلفن همراه خود اقدام کرده و در روزهای بعد، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه ایشان ارسال خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید