• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130892
+
-

کاهش 50درصدی فروش کورن‌فلکس

سوپرمارکت
کاهش 50درصدی فروش کورن‌فلکس

غلات صبحانه یا همان کورن‌فلکس‌ها صبحانه محبوب بسیاری از کودکان هستند و اغلب والدینی که بچه‌های اصطلاحا بدغذا دارند از انواع غنی‌شده این محصولات برای صبحانه یا میان‌وعده کودکانشان استفاده می‌کنند. اما واقعیت این است که قیمت بالای این محصولات در سوپرمارکت‌ها به بسیاری از خانواده‌ها اجازه خرید آسان آنها را نمی‌دهد.
 به گزارش همشهری، آمار فروش سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد مخصوصا در یک‌سال اخیر فروش بسته‌های بزرگ (375گرمی) کورن‌فلکس بیش از 50درصد کاهش یافته و تنها بسته‌بندی‌های کوچک این محصولات که قیمت مناسب‌تری دارند تا حدودی توانسته‌اند مشتری‌های خود را حفظ کنند. گرجی، چی‌پف، چی‌توز، ماماتین، پنگوئن، چاکلز، کوپا، کروسلی، ولوتینا و نستله برندهایی هستند که در زمینه تولید محصولاتی از این‌دست فعالند اما حضور برندهای خارجی در بازار طی 2سال اخیر بسیار کاهش یافته و اگر باشند هم قیمت‌های بسیار بالایی دارند. به‌طور مثال هر بسته کورن‌فلکس رژیمی فیتنس برند نستله در بازار بیش از 200هزار تومان قیمت دارد و قیمت برند کی‌کلاگز هم در محصولاتی با همین وزن، تا 180هزار تومان بالا رفته است. افزایش قیمت ارز در 2سال اخیر گرانی تمام محصولات وارداتی را به همراه داشته و مواد خوراکی هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. گذشته از این عامل، واردات محصولات دارای مشابه داخلی به کشور به‌طور کلی ممنوع است و آنچه از این قبیل محصولات در بازار دیده می‌شود به‌طور غیررسمی به کشور وارد شده است. با این حال و در شرایطی که انتظار می‌رود دست‌کم محصولات مشابه داخلی قیمت‌های مناسبی داشته باشند، وضعیت به این شکل نیست و در برندهای ایرانی هم بعضا شاهد قیمت‌های بالای 50هزار تومان هستیم. محصولات رژیمی و غنی‌شده قیمت‌های به‌مراتب بالاتر هم دارند.
محدوده قیمتی کورن‌فلکس‌ها برای بسته‌های استاندارد 375گرمی بین 45 تا 60هزار تومان متغیر است اما بسته‌بندی‌های کوچک‌تر نیز که اغلب محصولات مورد علاقه کودکان را شامل می‌شود در بازار موجود است که قیمت‌های پایین‌تری دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :