• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130817
+
-

با مردم/ تکلیف کارمند یا کارگر بودن خدمتگزاران مدارس مشخص شود


نیروهای سرایدار و خدمتگزار مدارس نه طبق قوانین کارگران حقوق می‌گیرند و نه معادل قوانین کارمندان. اگر کارمند محسوب می‌شوند مزایای آنها باید کارمندی باشد و اگر کارگرند که باید مطابق کارگران حقوق بگیرند. نمی‌شود گاهی مثل کارمندان و گاهی مثل کارگران از مزایا و حقوق بهره‌مند شوند. اگر کارگر هستند باید حق مسکن و خواربار و... داشته باشند و اگر هم کارمند هستند باید عیدی و مزایای آنها کارمندی باشد. در سال 1400دریافتی یک خدمتگزار مدرسه کمتر از 3میلیون‌و500هزار تومان است که نه به کارگران می‌ماند و نه به کارمندان. در اعتراض هم می‌گویند شورای حقوق و دستمزد باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند .
سرایدار مدرسه از تهران 

  افزایش قیمت سموم کشاورزی، کشاورزان را زمین‌گیر کرده است
مدتی است که قیمت سموم کشاورزی به‌شدت بالا رفته و کود شیمیایی هم نایاب است. کشاورزان و باغبانان بسیار تحت‌فشار هستند و اگر به همین روال ادامه پیدا کند با نابودی محصولات کشاورزی به واسطه آفات مواجه خواهیم شد.
خامسی از کرمانشاه 

  تجمعات حمایت از نامزدهای انتخاباتی عامل شیوع کرونا می‌شود
اگر کرونا نبود بی‌شک یکی از بخش‌های جذاب انتخابات تجمعات مردمی در حمایت از نامزدهای انتخابات بود ولی در شرایطی که به تازگی در حال عبور از پیک چهارم کرونا هستیم آیا رواست که با تجمعات غیرضروری شرایط ایجاد موج جدیدی از کرونا را رقم بزنیم؟
راد از تهران 

  37سال بلاتکلیفی برای دریافت زمین 
بیش از 37سال است که در تعاونی‌های 42گانه که مربوط به منطقه کلارک معروف به محله کاظم‌آباد در کرج است برای دریافت زمین ثبت‌نام کرده‌ایم و کماکان بلاتکلیفیم. زمان ثبت‌نام میانسال بودم و اکنون به روزگار پیری رسیده و همچنان بلاتکلیفیم.
صدری از کرج

  خشک شدن بختگان اثرات جبران‌ناپذیری بر منطقه دارد
متأسفانه دریاچه بختگان در حال خشک شدن است و چیز زیادی از آن باقی نمانده و کیست که نداند این امر اثرات بسیار نامطلوبی بر اکوسیستم منطقه و محیط‌زیست دارد. از مسئولان تقاضای چاره‌اندیشی داریم.
محمد کریم از فارس

  هیچ نظارتی بر جگرکی‌های کنار خیابان نیست
جگرکی‌های کنار خیابان که عمومأ در مناطق پایین‌شهر مشغول فعالیت هستند نه پروانه کار دارند و نه کارت بهداشت. از وزارت بهداشت خواهشمندیم بر کار این صنف نظارت بیشتری داشته باشند.
محمد مروتی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید