• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130418
+
-

کوتاه از حادثه/ کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام واکسن کرونا


همزمان با آغاز ثبت‌نام برای تزریق واکسن کرونا افراد کلاهبردار با فریب شهروندان به‌دنبال کلاهبرداری از آنها هستند.
به گزارش همشهری و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران، در روزهای اخیر افراد ناشناس با ارسال پیامی جعلی از مردم می‌خواهند وارد لینک سایتی به نام‌ سیب شوند تا بتوانند با ثبت نام خود در مرکز بهداشت، واکسن کرونا دریافت کنند. این در حالی است که سامانه سیب به هیچ عنوان در دسترس مردم نیست؛ بلکه فقط مراقبان سلامت و پزشکان می‌توانند وارد شوند. از سویی لینک‌های ثبت‌نام و پرداخت هزینه جعلی است و از شهروندان خواسته می‌شود فریب پیام‌های جعلی در فضای مجازی را نخورند.

 غرق‌شدن پدر و پسر خردسال در رودخانه کرج
مردی همراه پسر 4ساله‌اش برای تفریح وارد رودخانه کرج شده بودند ‌اما شدت جریان رودخانه باعث مرگ آنها شد.
به گزارش همشهری، این حادثه در جاده کرج- چالوس و در منطقه نساء کرج اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که این مرد 36ساله همراه با پسر 4ساله‌اش برای تفریح وارد رودخانه شده بودند اما در یک لحظه آب هر دوی آنها را با خود برد. سرهنگ محمد معظمی‌گودرزی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج درباره این حادثه تلخ گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110مبنی بر وقوع حادثه غرق شدگی در منطقه نساء جاده کرج-چالوس، بررسی موضوع در دستور کار مأموران کلانتری قرار گرفت. 
وی افزود: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که مردی 36ساله به همراه پسر بچه 4ساله‌اش برای تفریح و شنا به داخل رودخانه رفته که به‌علت بی‌احتیاطی و شدت جریان آب هر 2‌نفر جان خود را از دست دادند.
به‌گفته وی، در این زمینه پرونده‌ای تشکیل و جسد متوفیان با هماهنگی مقام قضایی به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شده است.

 بخشش 2قاتل به احترام ‌ماه رمضان
2قاتل که در پرونده‌های جداگانه 2نفر را به قتل رسانده بودند با وجود قطعی شدن حکم قصاص‌شان از سوی اولیای دم مقتولان بخشیده شدند.
به گزارش همشهری، نخستین پرونده به سال96 مربوط می‌شود که در جریان آن پسر جوانی در درگیری با مردی در تاکستان او را با ضربات چاقو به قتل رساند. به‌دنبال این جنایت متهم دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد. از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه متهم بود و اولیای دم خواستار قصاص قاتل شده بودند قضات دادگاه وی را به قصاص محکوم کردند. حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در این‌باره گفت: خانواده مقتول به اجرای حکم اصرار داشتند، اما با ورود دادستانی تاکستان خوشبختانه اولیای دم به حرمت‌ماه مبارک رمضان از اجرای قصاص صرف‌نظر کرده و قاتل پس از گذشت ۴سال به آغوش خانواده بازگشت. دومین قتل در سال98 اتفاق افتاد که در آن جوانی 27ساله در درگیری بر سر زمین‌های کشاورزی مرد۵۰ ساله‌ای را به قتل رساند و خودش را تسلیم پلیس کرد. 
در جریان رسیدگی به این پرونده نیز اولیای دم خواستار قصاص قاتل بودند و بر اجرای حکم اصرار داشتند اما چند روز قبل با وساطت مسئولان قضایی تاکستان و بزرگان منطقه آنها به احترام ‌ماه رمضان قاتل را بخشیدند. دادستان تاکستان در این‌باره گفت: با آغاز رسیدگی در محاکم قضایی متهم به قصاص محکوم شد و پس از طی تشریفات قانونی پرونده در نوبت اجرای حکم قرار گرفت اما با پیگیری و تلاش دادستانی تاکستان اولیای دم مقتول از حق خود گذشت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید