• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130091
+
-

جست‌وجو برای یافتن معدنچیان با کشف پیکر بی‌جان آنها پایان یافت

پایان غم‌انگیز معدنچیان طزره

پایان غم‌انگیز معدنچیان طزره


6شبانه روز تلاش برای نجات 2معدنچی گرفتار شده در معدن زغال سنگ طزره با کشف پیکرهای بی‌جان آنها در عمق 70متری معدن به پایان رسید تا این حادثه پایان تلخی داشته باشد.
به‌گزارش همشهری، ظهر روز شنبه، 11اردیبهشت‌ماه امسال ریزش بخشی از سقف تونل 42معدن زغال سنگ طزره واقع در استان سمنان 2معدنچی به نام‌های میلاد روشنایی و سیداصغر افضلی را در عمق 70متری گرفتار کرد. در جریان این حادثه سقف حدود 35متر از معدن ریزش کرد تا این دو معدنچی جوان با سرنوشتی نامعلوم رو‌به‌رو شوند. حجم زیاد ریزش معدن باعث شد تا دسترسی به محل حادثه دشوار باشد و عملیات آوار برداری چندین روز به طول بینجامد. با وجود اینکه در این معدن هیچ‌گونه گاز سمی وجود ندارد اما ممکن بود آوار سنگین در همان دقایق اولیه به معدنچیان آسیب‌زده باشد. با وجود این عملیات نجات به‌طور شبانه روزی ادامه پیدا کرد. گروه‌های تخصصی با حفر چند تونل فرعی تلاش کردند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها برسند. در این عملیات از دستگاهای پیشرفته و حتی سگ‌های زنده یاب هلال احمر استفاده شد تا اینکه سرانجام با گذشت 6روز ساعت 8شب پنجشنبه تیم‌های جست‌وجو پیکر بی‌جان یکی از آنها را در عمق 70متری معدن کشف کردند و حدود 2ساعت بعد پیکر دومین معدنچی نیز کشف شد تا این حادثه پایان تلخی داشته باشد. شواهد به‌دست آمده از محل حادثه نشان می‌دهد که هر دو معدنچی در لحظات اولیه وقوع حادثه به‌دلیل آوار سنگین جان خود را از دست داده بودند.
شعبانی، مسئول روابط‌عمومی معدن طزره دراین باره به همشهری گفت: لحظاتی پس از وقوع حادثه عملیات امداد و نجات با حضور تیم‌های تخصصی آغاز شد و در این 6شبانه روز همکارانم حدود 500تن آوار برداری کردند تا توانستند به 2همکار حادثه دیده برسند و بررسی‌ها نشان داد این 2نفر در همان لحظات اولیه پس از حادثه جان خود را از دست داده‌اند. وی درباره دلیل طولانی‌شدن عملیات گفت: متأسفانه حجم ریزش بسیار سنگین بود و اگر قرار بود آوار برداری از طریق تونل اصلی انجام شود ممکن بود چندین روز دیگر به طول بینجامد اما همکارانم با حفر تونل‌های فرعی توانستند به محل حادثه دسترسی پیدا کنند.
او درباره وضعیت خانواده‌های قربانیان گفت: میلاد روشنایی 25سال داشت و به تازگی نامزده کرده و قرار بود تیرماه جشن عروسی‌اش را برگزار کند که متأسفانه این حادثه او را از ما گرفت و خانواده‌اش را داغدار کرد. سیداصغر افضلی هم 40ساله بود و 3پسر کم سن و سال داشت که این حادثه آنها را یتیم کرد.
براساس این گزارش مراسم تشییع و خاکسپاری این دو معدنچی عصر دیروز به‌طور جداگانه در دامغان و کلاته رودبار برگزار شد و دوستان و خانواده‌هایشان با آنها وداع کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید