• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 18 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130052
+
-

کاهش قیمت میوه و صیفی‌جات و عرضه نوبرانه‌های جدید

همزمان با حضور میوه‌ها و محصولات فرنگی جدید فصلی در بازار، این محصولات در میادین میوه و تره‌بار شهرداری نیز عرضه شده‌اند. 
به‌گزارش همشهری، نرخنامه جدید میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت میوه‌ها و نوبرانه‌هایی مثل انواع توت، گرمک و گوجه‌سبز در میادین نصف قیمت میوه فروشی‌هاست و محصولات فصلی دیگر مثل کنگر و نخودفرنگی و باقلا نیز قیمت‌های بسیار کمتری دارند. البته در این نرخنا‌مه هنوز از نوبرانه‌های جدیدتری مثل زردآلو که در مغازه‌های سطح شهر توزیع شده، خبری نیست و با اینکه در برخی میادین این میوه‌ها نیز به فروش می‌رسند اما هنوز نرخ رسمی آنها در نرخنامه مشخص نشده است. اما موز در میادین با کاهش قیمت زیاد به نزدیکی‌20هزار تومان رسیده و در برخی از سایزها با قیمت 22هزارو800تومان به فروش می‌رسد. قیمت کیوی و پرتقال هم با کاهش مواجه بوده و پرتقال تامسون شمال بین 5هزار تومان تا 6هزارو800تومان کاهش قیمت داشته است. در نرخنا‌مه جدید همچنین قیمت صیفی‌جاتی مثل خیار، بادمجان و کدو مسمایی کاهش یافته و سیب زمینی تنها محصولی است که در هفته گذشته با افزایش قیمت 600تومانی مواجه بوده است.
 انواع دیگر سبزیجات فصلی و غیرفصلی نیز در میادین طی هفته گذشته با قیمت‌های بسیار کمتر از سطح شهر به فروش رفت که شاخص‌ترین این محصولات کنگر بود. کنگر پاک شده در میادین میوه وتره‌بار با قیمت 15هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که این سبزی با توجه به بازه زمانی بسیار محدود عرضه آن در سطح شهر با قیمتی بالاتر از هر کیلو 50هزار تومان به فروش می‌رسد. برگ مو نیز محصول جدید میادین میوه و تره‌بار است که استقبال از آن در این فصل افزایش می‌یابد. این محصول در میادین هم‌اکنون 13هزار تومان در هر کیلوگرم قیمت خورده است. 
همچنین در کنار باقلا که فصل پرتقاضای خود را می‌گذراند، نخودفرنگی هم به بازار آمده که از پرخریدارها محسوب می‌شود. قیمت نخودفرنگی تازه در نرخنامه میادین هر کیلو 12هزارو800تومان تعیین شده است. زنجبیل نیز محصولی است که در این فصل تقاضای زیادی دارد. قیمت این محصول گران قیمت که در مغازه‌ها تا 200هزار تومان هم قیمت می‌خورد در میادین 63هزار تومان تعیین شده است. انواع فلفل ریز اعم از کشیده و کوتاه هم از محصولات به نسبت جدیدی هستند که تنوع بازار سبزیجات را بیشتر کرده‌اند. 
هر دو نوع فلفل ریز شیرین و تند در میادین هر کیلو 8هزارو500تومان قیمت خورده است و فلفل کاپی و شمشیری قرمز 9هزارو500تومان است. فلفل دلمه رنگی هم با قیمتی کمتر از فلفل سبز عرضه شده و 7هزارو700تومان قیمت خورده درحالی‌که فلفل‌دلمه‌سبز 8هزارو500تومان است. قیمت محصول همیشه پرطرفدار گوجه‌گیلاسی هم 13هزار تومان تعیین شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید