• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129974
+
-

با مردم/ مالکان هیچ مصوبه‌ای را در مورد اجاره و رهن رعایت نمی‌کنند

به‌رغم آنکه در رسانه‌ها اعلام شده که مصوبه ستاد کرونا در مورد مستأجران و ادامه اقامت در منزل اجاره‌ای به قوت خود باقی‌است بسیاری از مالکان مستأجران خود را جواب کرده‌اند. وقتی هم قرار باشد کار به شکایت کردن و دادگاه برسد طبیعتا ادامه اقامت حتی با حکم قاضی در آن خانه، مطلوب هیچ‌کدام از طرفین نیست. چرا خبری را اعلام می‌کنند که مصوبه قانونی و الزام ندارد.
حمزه بغدادی ازتهران

  جلوی تردد خودروهای پلاک مخدوش در اتوبان‌ها را بگیرند
مدتی است که خودروهایی اغلب سمند و پژو با پلاک‌های مخدوش در اتوبان‌های منتهی به خرم‌آباد و اهواز تردد می‌کنند و مدام خودروهایی با این مشخصات در حال تردد مشاهده می‌شود. به‌نظر می‌رسد این خودروها باید بررسی شوند و پلیس آنها را متوقف کند تا مشخص شود چرا پلاک مخدوش دارند.
محمد مروتی از خرم‌آباد

  فروش واکسن در فضای مجازی نیازمند نظارت جدی است
در برخی سایت‌ها و کانال‌ها تبلیغات واکسن جانسون دیده می‌شود. دو موضوع مطرح است و جای سؤال دارد. اول اینکه در این شرایط چگونه چنین چیزی اتفاق افتاده است، اگر واقعا واکسن است باید دید چطور این واکسن سر از آگهی‌های فروش درآورده است و اگر تقلبی است هم از موضع دیگری موضوع قابل پیگیری است.
محمد زارعیان از تهران

  دلارفروشی مقابل بانک ملی مشهد بدون هیچ نظارتی
در خیابان امام خمینی مشهد مقابل درب شعبه مرکزی بانک ملی دستفروشان دلار و یورو و... همیشه حضور دارند و ارز را به هر مبلغی که بخواهند به شما می‌فروشند؛ درحالی‌که در همان شعبه بانک ملی واحد ارزی تا یک سقف محدودی به شما ارز می‌دهند و همین موضوع باعث دامن زدن به افزایش و نوسان قیمت دلار می‌شود. واقعا امکان اینکه نظارتی بر این افراد بشود وجود ندارد آن هم افرادی که مقابل شعبه مرکزی بانک که قدیمی‌ترین و پرمشتری‌ترین شعبه استان است فعالیت می‌کنند.
رئوفی از مشهد

  حق پرسنل بیمارستان‌های خصوصی در آزمون استخدامی
درحالی‌که بسیاری از فارغ‌التحصیلان مراکز خصوصی دوشادوش سایر کادر درمان در مواجهه با بیماران کرونایی به ارائه خدمت پرداختند، هیچ امتیازی برایشان درنظر گرفته نشده است. از طرفی مصوبه دولت درخصوص اعطای امتیاز ویژه فقط مخصوص پرسنل بیمارستان کرونایی بوده که برای آزمون استخدامی وزارت بهداشت خلاف مصوبه به پرسنل غیربیمارستانی نیز اعطا شده است. چرا باید بین پرسنل مشاغل مشابه این همه تفاوت در واگذاری امتیاز باشد؟
پرستار بیمارستان خصوصی از تهران

  امتحانات دبیرستان به تعویق بیفتد
امتحانات پایه نهم و دوازدهم دبیرستان را به تعویق بیندازند تا کرونا مقداری فروکش کند. وقتی امتحانات مربوط به رده‌های سنی بالاتر و دانشگاه‌ها را لغو کرده یا آنلاین برگزار می‌کنند چطور نوجوانان بازیگوش ما به جلسه حضوری بروند. آیا مسئولان تضمین می‌کنند که فرزندان ما به واسطه برگزاری امتحانات نهایی کرونایی نشوند؟
مادر نگران دانش‌آموز از رامسر

  تخفیف بیمه خودرو را به راننده آن انتقال دهند
اغلب بیمه‌ها تخفیف بیمه شخص ثالت و بدنه خودرو را قابل انتقال به همسر و راننده می‌دانند اما برخی بیمه‌ها آن را به راننده خودرو انتقال نمی‌دهند. چه اشکالی دارد که تخفیف بیمه به راننده خودرو برسد؟
فواد از تهران

  آلودگی هوا به فراموشی سپرده شده است
در یک و نیم‌سال اخیر موضوع آلودگی هوا به فراموشی سپرده شده است و کرونا بهانه‌ای شده تا مرگ سالانه هزاران نفر بر اثر آلودگی هوا به حاشیه رانده شود. یک زمانی به‌خودمان می‌آییم که کرونا پایان یافته و وضع آلودگی هوا از قبل هم بدتر است.
اولادی از اهواز

ما به قهرمانان نیاز داریم
همین جا باید بگویم بدخواهان ایران برای ضربه‌زدن به این جامعه و «شکستن استقامت روانی مردم» مهم‌ترین کاری که می‌توانند بکنند کشتن امید به آینده، کشتن افتخار به گذشته و کشتن قهرمانان است.
البته قهرمانان نه انتخاب می‌کنند که قهرمان شوند و نه با دستور قهرمان می‌شوند. قهرمان‌شدن نتیجه انتخاب یک فرد نیست بلکه نتیجه رفتار و گفتار آنانی است که اتفاقا نیتشان قهرمان‌شدن نیست بلکه یک جامعه آنها را قهرمان قضاوت می‌کند. مانند کسانی که جانشان را برای استقلال، آزادی، آرمان، هویت، امنیت و غرور یک سرزمین از دست می‌دهند، روح جمعی یک ملت جریحه‌دار می‌شود و نه برای یک نسل و یک حکومت که برای همه اعصار به یاد می‌مانند و الگو می‌شوند.
واقعیت این است که جامعه ما امید به آینده و افتخار به گذشته دارد. امید نه به‌عنوان یک توهم که به‌مثابه یک انگاره اجتماعی نیازمندی مهم امروز ما برای چیره‌شدن بر کلکسیون متنوع چالش‌ها و مشکلات است. در زمانه‌ای که پاندمی کرونا میلیون‌ها مبتلا و هزاران جان‌باخته را در کنار تشدید فقر و تبعیض و بیکاری به‌دنبال داشته است و در کنار آن حوادث و رویدادهای متعدد روح جمعی جامعه را به‌شدت متاثر کرده و تاب‌آوری جامعه را کاهش داده است به امید و به قهرمانان امید و افتخارآمیز بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم. نکته آخر آنکه هم قهرمانان امید‌آفرینند و هم امید قهرمان‌آفرین است. در بستر این رابطه دوسویه است که می‌توان جامعه‌ای تحول‌آفرین، زاینده و جاری داشت. در شرایطی که ستیزه، خصومت و نزاع در اشکال مختلف نمود دارد، باید هم عوامل و مولفه‌های امید‌ساز را شناخت و امید را مثابه یک سیاست (Policy) مدنظر داشت و برای آن تامل داشت و هم قهرمانانی که موجب امید، وفاق و همبستگی جامعه هستند را پاس داشت. قهرمانان، عامل نزدیکی ما هستند. آنها را پاس بداریم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید